تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 10819
افتتاح 6 تقاطع شهری، رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی برای ایثارگران و انتصابات جدید معاونت حمل‌ونقل و ترافیک از مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری قم طی هفته گذشته هستند.
مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری قم در هفته‌ای که گذشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آخرین هفته دی‌ماه برای مدیریت شهری قم هفته شلوغی بود به‌نحوی‌که اجرای جشن‌های خانوادگی به همراه افتتاحیه‌ پروژه‌های بزرگ و همچنین انتصابات جدید در شهرداری قم جزوی از این اخبار هستند که برخی از آن‌ها را می‌خوانید.
 
 
هزینه رایگان حمل‌ونقل عمومی برای ایثارگران و معلولان
شهردار قم بر اجرای طرح معافیت پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی برای خانواده ایثارگران و معلولان تأکید کرد و گفت: باید تمام سازوکارهای اجرایی طرح مشخص شود.
دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بررسی طرح معافیت خانواده ایثارگران و معلولین از پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: شهرداری با اجرای این طرح موافق است و اگر تأخیری برای فرستادن لایحه بوده به علت عدم امضای تفاهم‌نامه با بنیاد شهید است.
*********
انتصابات جدید در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم
دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در حکمی سید امیرعباس صفوی را به‌عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم منصوب کرد.
همچنین شهردار قم هفته گذشته با صدور احکامی قاسم طالبی را به‌عنوان “سرپرست جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی” و سید وحید محسنی مطلق را به‌عنوان “سرپرست مدیریت مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم”منصوب شدند.
***********
تشریح سیاست‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری کلان‌شهر قم
طاهری مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری قم توجه به افزایش شفافیت بودجه‌ای، پارکینگ‌سازی و افزایش سرانه سبز در محلات تاریخی را ازجمله سیاست‌های بودجه ۱۴۰۲ مدیریت شهری دانست و با اشاره به سایر سیاست‌های مدیریت شهری در تدوین بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم گفت: اولویت بودجه توجه کامل به تحقق شعار سال در فعالیت‌های شهرداری و هم‌چنین بر حرکت به سمت ایجاد درآمدهای نوین، افزایش شفافیت و عدم وابستگی به درآمدهای حاصل از عوارض ساختمانی است.
به گفته وی تأمین سرانه‌های موردنیاز شهروندان، توانمندسازی محلات تاریخی شهر، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و دنبال کردن نهضت پارکینگ‌سازی در شهر قم ازجمله سیاست‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم است.
*********
۶ تقاطع مهم شهری قم افتتاح می‌شود 
شهردار قم با اشاره به افتتاح ۶ تقاطع مهم شهری در سال جاری و ابتدای سال آینده گفت: تکمیل ۵ محور شریانی اصلی شهر قم و احداث ۳۵ تقاطع غیرهمسطح در این شهر در مسیر ایجاد آرامش ترافیکی پیگیری می‌شود.
دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۸ پروژه شهری در قم و آغاز مرحله جدید طرح «قم در مسیر تحول» اظهار داشت: برای این پروژه‌ها که در ابعاد مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی، ترافیکی، زیست‌محیطی طراحی‌شده‌اند، ۲۹ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در برنامه اول و دوم راهبردی شهرداری قم ۳۵ تقاطع غیرهمسطح شهری پیش‌بینی‌شده است گفت: از این تعداد ۱۶ عدد به بهره‌برداری رسیده و ۶ تقاطع نیز انتهای امسال و ابتدای سال آینده افتتاح می‌شود.
********
بهره‌برداری از پروژه‌های زیست‌محیطی شهرداری قم با حضور معاون رئیس‌جمهور
در گام دوم از مرحله جدید طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” سه‌شنبه این هفته چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، با حضور دکتر علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ۷ پروژه بزرگ زیست‌محیطی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
فعالیت خط مکانیزه شماره ۲ پردازش و تفکیک پسماند با ظرفیت روزانه ۳۰۰ تن و تحقق شعار “دفن صفر” زباله خام ازجمله دستاوردهای شهرداری قم است که با افتتاح این پروژه‌ها محقق خواهد شد.
*********
آغاز جشن‌های خانوادگی “شهر من” در قم
هم‌زمان با سالروز میلاد امام محمدباقر علیه‌السلام نخستین جشن خانوادگی “شهر من” ویژه اهالی مناطق ۲ و ۶ در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید عزیز زادگان با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر قم و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
این مجموعه برنامه‌ها در راستای رسالت اجتماعی شهرداری قم و باهدف ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان هر پنجشنبه تا پایان سال در مناطق هشتگانه شهر قم برگزار می‌شود.
*********
پیشرفت بیش از ۷۷ درصدی تقاطع غیرهمسطح نماز قم
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح نماز در حال حاضر بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بتوان این پروژه را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار داد.
عباس حلوایی زاده با اشاره به آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نماز اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح و سه سطحه میدان نماز در بلوار جمهوری با بلوار فردوسی، منطقه یک را به منطقه چهار وصل می‌کند.
وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: در روزهای گذشته بتن‌ریزی عرشه این تقاطع به پایان رسیده است و عملیات حفاری میدان آغازشده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdci3vaz.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما