تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 10793
در حاشیه بهره برداری از پروژه های شهری:

توسعه ای که می توانست بهتر از این باشد

توسعه و آبادانی شهر قم در سال های اخیر خصوصا با حضور سقائیان نژاد در راس شهرداری قم برکسی پوشیده نیست.
توسعه ای که می توانست بهتر از این باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سقائیان نژاد در حالی بر صندلی مدیریت شهری قم تکیه زد که شهرداری قم با بدهی تقریباً زیادی روبرو بود و علاوه بر این، آن اقتدار و قدرت لازم را تصمیم‌گیری‌های کلان و  مدیریتی شهر نداشت؛ اما ورود سقائیان نژاد در بهار سال 1394 به ساختمان شهرداری قم و در ادامه عملکرد وی تحولی را در شهر رقم زد که بر کسی پوشیده نیست.
حتی منتقدانش نیز بر این مهم که وی توانسته با وجود مشکلات و تنگناهای مالی تحولی را در شهر قم ایجاد کند، تاکید دارند.
ایجاد رینگ‌های متعدد شهری در کنار تقاطع‌ها  و پل‌های متعدد توانسته کارنامه وی را به‌مانند زمان حضور وی در اصفهان درخشان کند.
علاوه بر این وی ارتباط خوبی را نیز با علما و مراجع داشته و توانسته تا حدود زیادی دغدغه‌های آن‌ها در حوزه شهری و اجتماعی که خواسته در راستای حل مشکلات شهروندان بوده را جامعه عمل بپوشاند.
اما نیمه خالی مدیریت شهری سقائیان نژاد را می‌توان در مناطق 6 و 3 شهرداری قم دید، مناطقی که دقیقاً در 7 سال مدیریت وی هیچ توسعه و تغییری را بر خود ندیدند شاید تنها تحول در منطقه 3 بهره‌برداری ساختمان شهرداری آن بوده است.
در طی این سال‌ها  تنها پروژه‌ای مهمی که قرار بود، ترافیک و مشکلات منطقه سه شهری را در خیابان امام خمینی (ره) برطرف کند تقاطع غیر هم سطحی بود که قرار بود در این خیابان ایجاد شود که با مخالفت معاون وقت استاندار دولت دوازدهم راه به جایی نبرد که در این مورد هم شهردار می‌توانست قاطعیت بیشتری از خود نشان دهد؛ اما به‌مانند همیشه خود را از درگیری  و نزاع طرفین کنار کشید.
البته نباید از کوتاهی شورای شهر هم به‌سادگی گذشت، شورای شهری که چه در دوره گذشته و چه در این دوره همواره خود را کوچک‌تر از شهردار دید و نتوانست نظرات خودش را بر شهردار تحمیل کند.
به هر  حال انتظاری که از مدیران شهری می‌رود این است که توسعه شهر را به چند منطقه خاص محدود نکنند و همه مناطق و شهروندان را به یک اندازه موردتوجه قرار دهند.

عباسعلی محمدی مطلع
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjtaev.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما