کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۶ تقاطع مهم شهری قم افتتاح می‌شود/تکمیل حلقه‌های اصلی ترافیکی شهر 

26 دی 1401 ساعت 1:49

شهردار قم با اشاره به افتتاح 6 تقاطع مهم شهری در سال جاری و ابتدای سال آینده گفت: تکمیل 5 محور شریانی اصلی شهر قم و احداث 35 تقاطع غیرهمسطح در این شهر در مسیر ایجاد آرامش ترافیکی پیگیری می‌شود. 


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۸ پروژه شهری در قم و آغاز مرحله جدید طرح «قم در مسیر تحول» اظهار داشت: برای این پروژه‌ها که در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ترافیکی، زیست‌محیطی و … طراحی‌شده‌اند، ۲۹ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در برنامه اول و دوم راهبردی شهرداری قم ۳۵ تقاطع غیرهمسطح شهری پیش‌بینی‌شده است گفت: از این تعداد ۱۶ عدد به بهره‌برداری رسیده و ۶ تقاطع نیز انتهای امسال و ابتدای سال آینده افتتاح می‌شود.
شهردار قم با بیان اینکه این ۳۵ تقاطع در مسیر محورهای مهم شریانی شهر قم طراحی‌شده‌اند که یکی از این شریان‌های اصلی، محور جمهوری اسلامی است، افزود: پروژه شهدای امنیت که هفته گذشته افتتاح شد، در امتداد محور جمهوری اسلامی و تکمیل‌کننده حلقه این محور مهم ۱۷ کیلومتری در شهر قم است.
وی با اشاره به اینکه بلوار جمهوری اسلامی ۱۰ تقاطع دارد که تقریباً ۶ تقاطع اجرایی شده است گفت: در سال ۱۳۹۶پروژه ادامه محور جمهوری اسلامی از مجموعه پل‌های ۹ دی تا میدان امام حسین(ع) آغاز شد و در هفته گذشته تونل شهدای امنیت در ادامه طرح‌های این بلوار مهم شهری به بهره‌برداری رسید.
سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه تکمیل حلقه‌های بلوار جمهوری اسلامی این محور را به بلوار عمار یاسر و آزادراه امیرکبیر متصل می‌کند افزود: در این مسیر هم تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه و احداث تونل و محور فاز ۵ عمار یاسر پیش‌بینی‌شده است.
محور فردوسی، محور شهید سردار سلیمانی، محور کریمه و … از دیگر حلقه‌های ترافیکی شهر قم بود که سقائیان نژاد از برنامه‌ریزی شهرداری برای تکمیل آن‌ها خبر داد.
وی با اشاره به اینکه هدف از تکمیل این حلقه‌های ترافیکی ایجاد آرامش در شهر قم است اضافه کرد: تنها محور فردوسی به طول ۲۵ کیلومتر بعد از تکمیل، اثرگذاری آشکاری بر آرامش ترافیکی شهر قم خواهد داشت.
شهردار قم به دیگر پروژه‌های در دست افتتاح در مجموعه شهرداری قم اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های فرهنگی ورزشی در نقاط مختلف شهری در حال ساخت است که پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی منطقه هشت در این مرحله افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات دیگر راه‌اندازی خط پرسرعت اتوبوس از پردیسان تا حرم مطهر است که ۲۰ اتوبوس جدید در این مسیر حرکت می‌کند و این خط اتوبوس تندرو فاصله ۱۵ کیلومتری منطقه پردیسان تا شرق حرم مطهر را با سرعت و امنیت مناسب طی می‌کند.
سقائیان نژاد با اشاره به افتتاح سه بوستان بزرگ شهری و چند بوستان محلی در این مرحله گفت: بوستان خضر که از زیباترین بوستان‌های شهری بوده در این مرحله افتتاح می‌شود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 10733

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/10733/۶-تقاطع-مهم-شهری-قم-افتتاح-می-شود-تکمیل-حلقه-های-اصلی-ترافیکی-شهر

قم فوری
  https://www.qomefori.ir