تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : 10682
اقدام دیرهنگام اما مثبت شهرداری قم؛

مکانیزه‌شدن پل‌های عابر پیاده در قم + تصویر

مکانیزه‌شدن پل‌های عابر پیاده در قم خواسته‌ای بود که به نظر می‌آید در حال محقق‌شدن است.
مکانیزه‌شدن پل‌های عابر پیاده در قم + تصویر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پل‌های عابر پیاده در شهر قم هرچند که در اغلب خیابان‌های شهر ایجاد شده؛ اما تنها چیزی که بر روی خود نمی‌بیند، عابر پیاده است.
پله‌های طولانی که این پل‌ها دارند عملاً امکان استفاده برای عموم مردم مشکل کرده است و در طی سال‌های گذشته بارها درخواست‌های زیادی از سوی شهروندان برای مکانیزه‌شدن این پل‌ها صورت می‌گرفت؛ اما در عمل اتفاقی رخ نمی‌داد.
در این میان حتی نصب میله‌های آهنی در پیاده‌روهای خیابان‌ها در شعاع چندمتری این پل‌ها مردم را مجاب نمی‌کرد که از این پل‌ها استفاده کنند.
حال اما به نظر می‌آید شهرداری قم به یکی از خواسته‌های اصلی شهروندان قمی پاسخ داده و آسانسورهایی را برای تردد عابران پیاده از پل‌های عابر پیاده در چند نقطه شهر در نظر گرفته است.

نه‌تنها این اقدام شهرداری موجب افزایش استفاده مردم از پل‌های عابر پیاده خواهد شد؛ بلکه  میزان تصادفات وسیله‌های نقلیه با عابران پیاده را نیز کاهش خواهد داد.
نباید از این مهم هم بگذریم که استفاده هر چه بیشتر شهروندان از پل‌های عابر پیاده آسودگی و آرامش خاطری را نیز برای رانندگان وسائل نقلیه به همراه دارد.
در این میان باتوجه‌به این که هنوز در تمامی پل‌های عابر پیاده سطح شهر آسانسور نصب شده، انتظار می‌رود شهرداری‌های مناطق با نصب بنر یا نوشته‌ای بر روی پل‌هایی که دارای آسانسور هستند مردم را از این امکان جدید مطلع سازند.
نکته دیگر هم این که ضرورت دارد تمامی پل‌های عابر پیاده به این صورت مکانیزه شوند تا مردم با میل و رغبت بیشتری از پل‌های عابر پیاده استفاده کنند.

 خبرنگار: سیده زهرا موسوی
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgx39q.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما