تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 10619
بیانیه فدراسیون فوتبال در اعتراض به استفاده از یک نام جعلی به جای نام «خلیج فارس» که جای خالی محکوم کردن این اقدام در آن به چشم می‌خورد، بیشتر به یک رفع تکلیف می‌ماند!
بیانیه‌ای برای رفع تکلیف؛ کاش محکم‌تر از نام «خلیج فارس» دفاع می‌کردید!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  رقابت‌های فوتبال جام کشورهای عربی در حالی از دیروز به میزبانی کشور عراق آغاز شده است که استفاده از یک عنوان جعلی به جای نام «خلیج فارس» برای این مسابقات جنجالی شده است.
بیانیه‌ای برای رفع تکلیف؛ کاش محکم‌تر از نام «خلیج فارس» دفاع می‌کردید!
فدراسیون فوتبال با یک روز تاخیر، پیش از ظهر امروز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تحریف نام خلیج فارس و استفاده از یک نام جعلی واکنش نشان داد؛ بیانیه‌ای که لحن آن تناسبی با شدت تحریف صورت گرفته نداشته و در واکنش فدراسیون فوتبال خبری از محکومیت این اقدام نیست!
در متن بیانیه تنها به «اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران» به فیفا اشاره شده اما این اقدام محکوم نشده است؛ مسئله‌ای که جای تامل دارد زیرا انتظار می‌رفت فدراسیون به عنوان متولی اصلی فوتبال در ایران نسبت به تحریف تاریخی که صورت گرفته، واکنش محکم و قاطع‌تری داشته باشد.
در بخشی از متن بیانیه آمده است:«فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر مفاهیم عمیق خلیج فارس، این عنوان برجای مانده از کهن‌ترین منابع تاریخی، اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران را به این موضوع به فدراسیون جهانی فوتبال ابراز می دارد... بر این اساس، سوابق متقن و استوار اسناد مربوطه جهت تصحیح روندهای ناصواب خلاف عرف بین‌المللی در سال‌های آتی، توسط فدراسیون فوتبال ایران به فیفا ارسال خواهد شد.»
بیانیه فدراسیون که به نوعی می‌توان آن را خنثی نامید، به نظر می‌رسد بیشتر یک رفع تکلیف بوده است و شاید بتوان رد پای ارتباطات رئیس فدراسیون فوتبال با رئیس فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) را در لحن ملایم آن مشاهده کرد.
لحن نه چندان متناسب فدراسیون فوتبال با تحریف صورت گرفته، در شرایطی است که علاوه بر نام‌گذاری این مسابقات با نامی جعلی، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در صحبت‌هایی که تارنمای فیفا نیز منتشر کرده، از این عنوان جعلی به جای نام خلیج فارس استفاده کرده است.
بیانیه‌ای برای رفع تکلیف؛ کاش محکم‌تر از نام «خلیج فارس» دفاع می‌کردید!
با توجه به صحبت‌های منتشر شده در تارنمای فیفا، اینفانتینو در بخشی از صحبت‌هایش گفته است: «مایلم به عراق، اتحادیه فوتبال عراق و فدراسیون فوتبال جام خلیج ع‌رب‌ی برای استقبال گرم و همه تلاش‌های سازمانی تبریک بگویم. مسابقاتی از این دست برای جهانی‌شدن فوتبال و نشان دادن اینکه فوتبال جهان را متحد می‌کند، اساسی است!»
علاوه بر این در خبر فیفا از مسابقات جام کشورهای عربی از این عنوان جعلی استفاده شده است.
بیانیه‌ای برای رفع تکلیف؛ کاش محکم‌تر از نام «خلیج فارس» دفاع می‌کردید!
عدنان درجال، رئیس فدراسیون فوتبال عراق هم در توئیتر در یک پست که به خوش‌آمدگویی به رئیس فیفا برای حضور در افتتاحیه جام کشورهای عربی اختصاص دارد، از عبارت جعلی به نام جای نام خلیج فارس استفاده کرده است.
بیانیه‌ای برای رفع تکلیف؛ کاش محکم‌تر از نام «خلیج فارس» دفاع می‌کردید!
در چنین شرایطی از فدراسیون فوتبال انتظار می‌رود که واکنش محکم‌تری نسبت به تحریف صورت گرفته در جام کشورهای عربی داشته باشد. علاوه بر اینکه فیفا که باید نسبت به استفاده از یک نام جعلی توسط رئیس و همچنین در متن خبر تارنمای این نهاد، پاسخگو بوده و نسبت به اصلاح آن اقدام کند، فدراسیون فوتبال باید در نامه‌هایی به مسئولان برگزارکننده این رقابت‌ها و فدراسیون فوتبال عراق، این اقدام را محکوم کند تا چنین تحریف‌هایی دیگر تکرار نشود.


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgy39q.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما