تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : 10194
عضو شورای اسلامی شهر قم نگاه صنفی به حوزه پرستاری را جفا در حق پرستاران دانست و گفت: پرستاران جدا از خدماتی که در حوزه سلامت جسمی به بیماران ارائه می‌دهند، در حوزه بهداشت روان نیز با حمایت‌های عاطفی که از بیمار دارند خدمات قابل‌توجه ای ارائه داده و باید این بخش از کار پرستاران نیز به‌خوبی دیده شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در شصت و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به‌روز پرستار و میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: در ایام کرونا، ابعاد خدماتی که پرستاران به شهروندان ارائه می‌دهند به‌خوبی به جامعه معرفی شد و امروز بیش از گذشته مورداحترام و توجه مردم هستند.
وی ابعاد خدماتی حوزه پرستاری را موردتوجه قرارداد و گفت: پرستاران جدا از خدماتی که در حوزه سلامت جسمی به بیماران ارائه می‌دهند، در حوزه بهداشت روان نیز با حمایت‌های عاطفی که از بیمار دارند خدمات قابل‌توجه ای ارائه داده و باید این بخش از کار پرستاران نیز به‌خوبی دیده شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: دردهای روحی و روانی بیماران را تنها پرستاران درک کرده و درمان می‌کنند و از آسایش و استراحت شخصی خود گذشته و به بیماران رسیدگی می‌کنند و اگر بخواهیم به پرستاران به‌عنوان یک صنف نگاه کنیم، در حق این افراد جفا شده است.
وی مزایایی مادی شغل پرستاری را در قبال خدماتی که این افراد ارائه می‌دهند ناچیز خواند و یادآور شد: نام‌گذاری روز میلاد حضرت زینب(س) به‌عنوان روز پرستار نشان‌دهنده جایگاه والای این قشر بوده و این نام‌گذاری در چنین روزی ارزش و جایگاه پرستاران را به جامعه نشان می‌دهد.
استقامت با یادآوری فداکاری پرستاران در دوران کرونا تصریح کرد: پرستاران کشور با فداکاری که در دوران کرونا انجام دادند، باعث شدند کشور ایران نسبت به سایر کشورها آسیب‌های کمتری ببیند و باید از قشر پرستاری تشکر کرد و ما این حرفه را شغل تعبیر نمی‌کنیم.
  https://qomefori.ir/vdceez8z.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما