کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت در سال گذشته چه میزان کمک ریالی به شهرداری قم برای طرح‌های عمرانی داشته است؟

3 خرداد 1401 ساعت 20:09

رئیس اداره ذیحسابی طرح‌های عمرانی شهرداری قم میزان اعتبارات دریافت شده از دولت شامل اوراق مشارکت، جرائم، اعتبارات ملی و استانی، اسناد تسویه و ... به شهرداری قم را تشریح کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری رضا درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وظایف اداره ذیحسابی طرح‌های عمرانی شهرداری اظهار داشت: ذیحساب مأموری است که با حکم وزارت اقتصادی و دارایی در یک دستگاه برای نظارت، بررسی و تطبیق قانون و مقررات در خصوص اختصاص وجوه دولتی که از طریق اعتبارات ملی و متمرکز یا استانی به یک دستگاه تخصیص می‌یابد، مستقر می‌شود.

به گفته وی، اعتبارات ملی از طریق خزانه‌داری کل به‌صورت مستقیم به دستگاه‌ها مانند اعتبارات تعلق‌گرفته به مترو و قطار شهری اختصاص می‌یابد و اعتبارات استانی، اعتباراتی بوده که به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اختصاص‌یافته و شهرداری بعد از ارائه برنامه و پروژه و تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد.

رئیس اداره ذیحسابی طرح‌های عمرانی شهرداری قم عملکرد سال ۱۴۰۰ این حوزه در شهرداری را مورد توجه قرار داد و افزود: سال گذشته بیش از هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال به شهرداری قم اختصاص‌یافته که ۴۴۵ میلیارد ریال از آن‌ها را اعتبارات استانی و ۹۵۳ میلیارد ریال اعتبارات ملی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از اعتبارات استانی نیز بیش از ۲۲۲ میلیارد ریال برای شش پروژه تهیه و نصب تجهیزات الکترونیکی و هوشمند ثبت تخلفات، احداث زیرگذر عابر پیاده خیابان راه‌آهن در تقاطع خیابان شهید دادخواه و خیابان قدس، خرید قیر برای اصلاح، ساماندهی و بهسازی معابر، تملک و ساماندهی ورودی قم از سمت جعفریه، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احداث پارک ۱۰۰۰ هکتاری کوهستان و محوطه‌سازی، ساماندهی و بهسازی امامزاده عبدالله(ع) تخصیص‌یافته است.

درودگر اعتبارات و تخصیص‌یافته به پروژه مترو را مورد توجه قرار داد و گفت: برای احداث پروژه قطار شهری قم ۸۱۶ میلیارد ریال از محل وجوه عمومی تخصیص‌یافته که ۲۳۰ میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهوری به‌صورت نقدی و بقیه به‌صورت اسناد خزانه است.

وی یادآور شد: همچنین از محل سایر منابع مانند ارزش‌افزوده نیز ۳۶ میلیارد ریال برای بهسازی و سامان‌دهی معابر اطراف مسجد مقدس جمکران و ۳۰ میلیارد ریال نیز از محل مصوبات سفر و از ردیف هدفمندی یارانه‌ها نیز ۳۰ میلیارد ریال برای احداث گرمخانه و مرکز نگهداری زنان بی‌سرپرست و مرکز ترک اعتیاد اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/***

 

 

 

انتهای پیام/


کد مطلب: 8219

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/8219/دولت-سال-گذشته-میزان-کمک-ریالی-شهرداری-قم-طرح-های-عمرانی-داشته

قم فوری
  https://www.qomefori.ir