تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 8167
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تولید بیش از 1.2 میلیون گلدان گل زینتی در مرکز تحقیق و تولید گل و گیاه سازمان پارک‌ها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با بیان اینکه مرکز تحقیق، آموزش و تولید گل و گیاه شهرداری قم با رویکرد تحقیق در زمینه‌های مختلف فضای سبز ازجمله سازگاری گونه‌های فضای سبز، و تولید گونه‌های گیاهی با رویکرد استفاده از گونه‌های بومی با بهره‌وری و ارزش‌افزوده بالا راه‌اندازی شده است اظهار کرد: در چند سال اخیر با اقدامات انجام‌شده رشد کمی و کیفی قابل‌توجهی داشته و در حال حاضر قسمت اعظم گیاهان و گونه‌های مورد نیاز شهر قم در این مرکز تهیه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این مرکز سه حوزه فعالیت را پیگیری می‌کند گفت: تحقیقات در این مرکز در حوزه‌های مختلف بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی و خاک‌شناسی، اصلاح بستر، استفاده از کودها و افزودنی‌های خاک و اصلاح خاک‌های شور، مباحث گیاه‌پزشکی، کنترل آفات و… انجام می‌شود و علاوه بر استفاده از تحقیقات انجام‌شده در شهرهای دیگر و علم روز دنیا تلاش دارد به راهکارهای خوبی در این زمینه برسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به انجام تحقیقات بر روی منابع آب تصریح کرد: استفاده از راهکارهای آبیاری جدید، استفاده از منابع جدید، جلوگیری از هدررفت آب و… نیز در این حوزه انجام می‌شود.

وی نگاه جدی به حوزه آموزش در مرکز تحقیقات و آموزش سازمان پارک‌ها را موردتوجه قرار داد و افزود: علاوه بر تحقیقات بر روی گونه‌های گیاهی، آموزش به اقشار مختلف مردم خصوصاً دانش‌آموزان در دستور کار این مرکز قرار دارد.

جوادیان هدف اصلی این مجموعه را تولید گیاهان و گل‌های زینتی متناسب با شرایط اقلیمی قم عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود در این مرکز گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی قم و گونه‌های زینتی با بهره‌وری و ارزش‌افزوده بالا تولید شود؛ در حال حاضر سالانه بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار گلدان گل‌های زینتی و گیاهان پوششی در این مرکز تولید و برای کاشت در اختیار فضای سبز مناطق شهر قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در این مرکز تلاش می‌شود در کنار مباحث اجرایی با استفاده از تکنولوژی روز و مباحث دانش‌بنیان بتوانیم در راستای تحقق اهداف فضای سبز حداکثر بهره‌وری را در زمینه توسعه و نگهداری فضای سبز داشته و بتوانیم فضای سبزی باکیفیت و پایدار در شهر داشته باشیم.

انتهای پیام/***

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.90j2yt0f5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما