تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : 8165
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اقدامات این اداره کل را در جهت ایجاد ساختار نوین و علمی برای حوزه روابط عمومی در شهرداری قم باهدف انجام مأموریت‌ها و اهداف تعریف‌شده به‌ویژه درزمینهٔ جذب سرمایه اجتماعی تشریح کرد.
ایجاد ساختار نوین روابط عمومی علمی در شهرداری قم/توجه به ابعاد گسترده ارتباطات و رسانه در جهت جذب سرمایه اجتماعی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی کلانترزاده ظهر امروز در نشست رسانه‌ای هم‌زمان با ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با گرامیداشت یاد و نام شهید حسین مولوی که در زمان خدمت خود عهده‌دار مسئولیت روابط عمومی شهرداری قم بود، به جایگاه روابط عمومی‌ها در ارتقاء عملکرد دستگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط موجود و در نگاه کلی روابط عمومی دستگاه‌ها ساختار علمی و به‌روزی ندارند و بر اساس ضرورت تغییر و تحول در این حوزه، در مجموعه شهرداری قم تلاش شده است تا با نگاهی علمی ساختار جدیدی را در حوزه ارتباطات و روابط عمومی ایجاد کنیم.



وی با تشریح تقسیم‌بندی وظایف بر اساس ۷ اصل مهم کلیدی روابط عمومی علمی و نوین را در ساختار جدید سازمانی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در طی سه سال گذشته باهدف رسیدن به شرایط مطلوب و جذب سرمایه اجتماعی، تصریح کرد: درزمینهٔ تبلیغات محیطی با ۳۳ درصد افزایش سازه‌های تبلیغاتی نسبت به سال‌های گذشته زمینه مناسبی را برای انجام این مهم به‌ویژه در موضوعاتی مرتبط با مباحث فرهنگی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی ایجاد کرده‌ایم.
ارائه آماری از اکران تبلیغات شهری و موضوعات اکران شده و همچنین اجرای ۲ پروژه نمایشگر محیطی فضای باز از دیگر اقداماتی بود که از سوی کلانترزاده در موضوع تبلیغات شهری بیان شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به شرایط کرونا و حجم فعالیت شهرداری قم در اطلاع‌رسانی به شهروندان گفت: سهم دستگاه‌ها در مشارکت تبلیغات محیطی بسیار ناچیز است و می‌توانیم این مشارکت را صفر در نظر بگیریم که دوران کرونا این موضوع به‌خوبی مشهود بود، امروز ما نیاز داریم به کمک رسانه مسئولیت اجتماعی فراموش‌شده دستگاه‌ها را یادآوری کنیم تا در این عرصه حضوری فعال داشته باشند.



موزه تاریخ قم احداث خواهد شد کلانترزاده در ادامه از اجرای طرح موزه تاریخ قم با موافق و دستور شهردار قم خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی از سندی به قدمت ۱۰۸ سال از آغاز به کار شهرداری قم رونمایی شده و باید افتخار کنیم که شهر قم دومین شهر در کشور بوده که بلدیه داشته و فعالیت‌های حوزه شهری در قالبی سازمانی انجام می‌شده است.
وی دومین بخش ساختار جدید روابط عمومی را بخش اطلاع‌رسانی معرفی و بیان کرد: در اداره اطلاع‌رسانی تلاش شده به‌صورت حرفه‌ای به موضوعات پرداخته شود و در نخستین گام با شناسایی اهداف و تعریف کارکرد رسانه، برای هر یک از بخش‌های شهرداری قم بسته رسانه‌ای تعریف شد که در قالب دستورالعملی جامع و با دستور شهردار به همه مدیران در تمام سطوح ابلاغ‌شده است.

مدیرکل اداره ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم دوری از خبر پوششی را یکی دیگر از راهبردهای دنبال شده در مجموعه عنوان کرد و افزود: امروز برای تولید خبر و مطالبه گری نیاز به خبرنگاران تخصصی در همه حوزه‌ها داریم تا در این حوزه کنش ساز بود و مطالبه‌گر باشیم.



پیشنهاد و پیگیری جذب دانشجو در رشته روابط عمومی وی از امضا تفاهم‌نامه‌ای با مرکز علمی کاربردی شهرداری قم برای ایجاد زمینه جذب دانشجو در رشته روابط عمومی خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته ۱۱۲ نشست خبری با حضور شهردار، معاونان، مدیران مناطق و مدیران عامل سازمان‌های تابعه شهرداری قم برگزارشده و بیش از ۱۸ هزار خبر نیز در حوزه اطلاع‌رسانی تولیدشده است.

کلانترزاده پیگیری و پاسخگویی به بیش از ۴۰۰۰ پیام انتقاد و پیشنهاد در رسانه‌های رسمی و مجازی را از دیگر اقدامات مجموعه در راستای احترام به شهروندان عنوان کرد و ادامه داد: در رصد اخبار ۱۰۰ پایگاه خبری، یک هزار کانال و ۳۰۰ صفحه و همچنین ۸۰ عنوان مطبوعات چاپی مورد رصد قرارگرفته و در صورت نیاز به‌صورت مستقیم موارد پیگیری و پاسخ داده می‌شود.



رضایت ۸۷ درصدی شهروندان از سامانه ۱۳۷ وی سپس به فعالیت سامانه ۱۳۷ در ذیل اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم به‌عنوان یکی از درگاه‌های ارتباطی با شهروندان اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۳۷ به‌صورت ۲۴ ساعته در سه بخش ثبت مطالبه از طریق کارشناسان، پیگیری توسط نمایندگان مناطق و بخش‌های مختلف و دریافت بازخورد از طریق تماس مستقیم با شهروندان فعال است و در ارزیابی‌های انجام‌شده شهروندان بیش از ۸۷ درصد از عملکرد این سامانه رضایت داشته‌اند.

مدیرکل اداره ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم تعداد تماس‌های برقرارشده با سامانه ۱۳۷ را بیش از ۷۵۰ هزار تماس در ۳ سال گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد تماس‌های ازدست‌رفته در سامانه ۱۳۷ امروز به کمتر از ۴ درصد رسیده و این سامانه شهرداری قم از پویاترین و تخصصی‌ترین مراکز کشور است.

وی اجرای چهار دوره طرح شهروند پرسشگر مدیر پاسخگو در سامانه ۱۳۷ شهرداری قم را از اقدامات مؤثر برای رفع مشکلات شهروندان دانست و ادامه داد: ۱۸۰۰ تماس در این ۴ دوره به‌صورت مستقیم با مدیران شهرداری قم برقرارشده و موارد و مشکلات آنان مورد پیگیری قرارگرفته است.



راه‌اندازی نرم‌افزار کاربردی دیده‌بان شهر کلانترزاده از راه‌اندازی نرم‌افزار کاربردی “دیدهبان شهر” برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهرداری قم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به‌زودی این ارتباط مستقیم در فضای مجازی از طریق نرم‌افزار قم‌یار ممکن خواهد شد و شهروندان می‌توانند پیام‌های خود را به‌صورت متنی، عکس، فیلم و صدا در این نرم‌افزار بارگذاری کرده و پس از ثبت از مراحل ره‌گیری آن مطلع شوند.

وی حوزه تولیدات رسانه‌ای را از دیگر بخش‌هایی دانست که به‌صورت ویژه و تخصصی در مجموعه شهرداری قم به آن پرداخته‌شده است و تصریح کرد: در این بخش بیش از ۶۰۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی و ۴۰۰ کلیپ با موضوع عملکرد شهرداری تولیدشده و با تمرکز تولیدات موردنیاز بخش‌های مختلف سعی شده است تا از حداکثر ظرفیت‌ها برای تولید محصولاتی باکیفیت و قابل‌ارائه استفاده شود.



فعالیت ۳ زبانه پرتال شهرداری قم مدیرکل اداره ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های بخش بین‌الملل شهرداری قم و اقداماتی نظیر آماده‌سازی فرآیندهای زیرساختی نظیر قراردادهای فی‌مابین و خواهرخواندگی‌ها، توسعه تعاملات با مجامع بین‌المللی نظیر UNDP و حضور در اجلاس‌ها و نشست‌های تخصصی مدیریت شهری را از اقدامات جاری این بخش دانست و افزود: درگاه انگلیسی و عربی شهرداری قم به‌صورت روزانه فعال بوده و به‌زودی زبان چهارم سایت نیز فعال می‌شود.

وی فعالیت بخش رسانه‌های نوین در روابط عمومی شهرداری قم به‌عنوان یکی از بخش‌های جدید و تخصصی این اداره کل را نیز مهم دانست و تصریح کرد: در این حوزه در ابتدای راه هستیم و از آغاز فعالیت این بخش افزایش هزار درصد در درگاه‌های ارتباطی با شهروندان را شاهد بودیم تا بتوانیم با حضور مؤثر در شبکه‌های مجازی از این فرصت نیز در راستای وظایف و مأموریت‌های مدیریت شهری استفاده لازم را داشته باشیم.

حوزه ارتباطات و تعریف جوامع مختلف هدف برای برقراری تعاملات فی‌مابین با مجموعه شهرداری در ابعاد شهری، استانی و ملی از دیگر بخش‌هایی بود به‌عنوان یکی از ۷ حوزه تخصصی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم تعریف و فعالیت‌های آن تشریح شد.

اعلام عمومی فراخوان دومین دوره جشنواره رسانه‌ای شهر ما از دیگر بخش‌هایی بود که در این نشست رسانه‌ای توسط مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/ن

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.0bwurhb8siupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما