تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 8150
جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم برگزار و بر لزوم تعیین وحدت رویه برای اعمال تخفیفات در شهرداری قم تأکید شد.
لزوم تعیین وحدت رویه برای اعمال تخفیفات در شهرداری قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز با حضور دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر، دکتر سقائیان نژاد شهردار، معاونان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد.

اخذ مجوز ۵۰ درصد کاهش عوارض صدور پروانه با محاسبه سال ۱۴۰۰ و پرداخت مابقی بدهی به تقسیط یک‌ساله یک موسسه فرهنگی و اجتماعی و لایحه اعمال تخفیف ۳۰ درصدی برای آماده‌سازی اراضی ۲۲ هکتاری شهرک پردیسان از لوایح مورد بررسی جلسه امروز بود.

رویه ثابتی برای تخفیفات مؤسسات فرهنگی ایجاد شود

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اخذ مجوز ۵۰ درصد کاهش عوارض صدور پروانه با محاسبه سال ۱۴۰۰ و پرداخت مابقی بدهی به تقسیط یک‌ساله یک موسسه فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: در مساله کاهش عوارض برای مؤسسات فرهنگی باید رویه ثابتی در شورای اسلامی شهر قم شکل بگیرد و تمام مؤسسات به یک اندازه از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

ضرورت مشخص شدن رویه ثابت در اعمال تخفیف عوارضی

مصطفی ملایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به لایحه اعمال ۳۰ درصدی تخفیف عوارض به اداره کل راه و شهرسازی در آماده‌سازی و احداث اراضی ۲۲ هکتاری جهت ساخت مسکن عمومی، یادآور شد: باید روال و معیار مشخصی در اعمال تخفیفات وجود داشته باشد تا هرگونه احساس تبعیض از بین برود و باید عدد تخفیفات اعمال‌شده باید به‌صورت شفاف بیان شود.

اعمال تخفیف برای طرح‌های نهضت ملی مسکن

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه با اشاره به این لایحه خاطرنشان کرد: اعمال تخفیف ۳۰ درصدی در این طرح یک تصمیم معقول است.

روح‌الله امراللهی با اشاره به اخذ مجوز توافق منعقده بین شهرداری قم و موسسه آل البیت شهر نجف اشرف نیز یادآور شد: به خاطر مشخص شدن دقیق مفاد آن این لایحه به کمیسیون تخصصی برای بررسی‌های بیشتر ارجاع داده می‌شود.

سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه اخذ مجوز اعمال نرخ‌های ترمیم نوار حفاری در سال ۱۴۰۰ را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: پایه قیمتی نرخ ترمیم نوار حفاری شهرداری قم همچنان بر مبنای سال ۹۲ سنجیده می‌شود و ضرورت دارد برای جلوگیری از رکود در امر خدمات‌رسانی در این حوزه تغییراتی در آن اعمال شود.

انتهای پیام/***ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.tdciw6dyxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما