تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : 8134
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های سازمان انتقال فوتی‌های سایر شهرها و کشورها به قم و بالعکس است، گفت: در سال 1400 با توجه به شیوع کرونا خیلی وقت و انرژی سازمان معطوف انتقال این اموات شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید سیف‌الدین موسوی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به عملکرد سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در حوزه مالی و بودجه‌ای اظهار داشت: ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان بوده که به‌صورت ۱۰۰ درصدی تحقق پیداکرده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم ادامه داد: از این بودجه ۵۷ درصد آن در حوزه عمرانی، ۲۵ درصد اداری و خدماتی و ۱۸ درصد هزینه‌های انتقالی و پرسنلی بوده است.

وی مهم‌ترین چالش‌های سازمان آرامستان‌ها را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: بیشترین و مهم‌ترین چالش شیوع کرونا بود که فوتی‌ها چندین برابر فوتی‌های روزانه شد و در این بحران بزرگ با امکانات کم و کمک نیروهای جهادی خانم و آقا توانستیم اقدامات مهمی را رقم بزنیم.

موسوی نیارکی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های سازمان انتقال فوتی‌های سایر شهرها و کشورها به قم و بالعکس است، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع کرونا خیلی وقت و انرژی سازمان معطوف انتقال این اموات شد.

به گفته وی، میانگین مأموریتی که از درب منازل و یا آرامستان و یا حوادث فوتی از شهر قم به نزدیک‌ترین محل تا آخرین نقطه مرزی انجام شد حدود ۱۷۰۰ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی نیز باید به فرودگاه انتقال داده می‌شد و برای انتقال اموات به سایر کشورها نیاز به هماهنگی با کشورهای مقصد داشت که این کار نیز بر عهده سازمان بود.

انتهای پیام/***

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.xn6t23nzkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما