تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : 8133
حوزه خدمات شهری ازجمله بخش‌های مهم شهرداری برای نظافت شهری است که در این راستا تنها در منطقه سه شهر قم بالغ‌بر 200 نفر مشغول فعالیت هستند.
جمع‌آوری روزانه ۱۰۰ تن زباله در منطقه ۳ شهر قم/فعالیت ۲۰۰ نیروی انسانی خدمات شهری در منطقه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری منطقه سه شهر قم با دو هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت و وسعت ۱۹ درصدی کل شهر، از بزرگ‌ترین مناطق شهری محسوب می‌شود که جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفری را در خود جای‌داده است.

توجه ویژه به موضوعات خدمات شهری ازجمله رفت‌وروب، جمع‌آوری پسماند، مسائل ایمنی، فضای سبز و… همواره در سال‌های گذشته موردتوجه مسئولان ارشد و مدیران شهرداری بوده است.

این حجم از وسعت در کنار حجم بالای سکونت و ورودی اصلی شهر قم، سبب افزایش هزینه‌های نگهداری و فضای سبز، خدمات شهری و… در این منطقه در هر سال شده است.

در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله در سطح منطقه سه جمع‌آوری و منتقل می‌شود که این میزان جمع‌آوری پسماند حدود ۱۰ میلیارد تومان در سال برای منطقه هزینه در بر دارد.

در حوزه خدمات شهری هم‌اکنون ۲۰۰ نیروی انسانی در کنار ۲۵ دستگاه خودرو مشغول به کار هستند تا شهری زیبنده نام شهر کریمه اهل‌بیت(س) برای شهروندان و زائران آماده‌سازی کنند.

در حوزه پسماند در حال حاضر هفت غرفه بازیافت فعال در سطح منطقه وجود دارد که در این راستا اقدامات فرهنگی در سال‌های گذشته، سبب کاهش حدود ۱۰ درصدی حجم زباله‌های منطقه شده است.

انتهای پیام/***

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.w97rak9qwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما