تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : 8130
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه اعمال قانون به‌روزترین ابزار کنترل رفتار ترافیکی در دنیاست، گفت: فعال کردن دوربین‌های سطح شهر و اعمال قانون در خصوص راکبین متخلف موضوع مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.
تردد موتورسیکلت‌ها از چالش‌های مهم حوزه ترافیک در قم است/کنترل رفتار ترافیکی راکبین متخلف از طریق دوربین‌های سطح شهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسین شعبان‌زاده با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم حوزه ترافیک در سال‌های گذشته و سال جاری موضوع ساماندهی تردد موتورسیکلت‌هاست، اظهار کرد: در این موضوع، وضعیت بسیار آشفته‌ای را در سطح شهر داریم که راهکارهای مناسبی هم برای کنترل آن در گذشته اجرا نشده است.

وی ادامه داد: در این خصوص اصلاح فرهنگ ترافیکی باید در این قشر ایجاد شود و ما در سال جاری با جدیت در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در هسته مرکزی شهر با کمبود پارکینگ برای موتورسیکلت‌ها مواجه هستیم، گفت: امسال کارهای خوبی در این زمینه پیش‌بینی‌شده تا بتوانیم آشفتگی‌های موجود را ساماندهی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح فرهنگ ترافیکی مربوط به یک نهاد و ارگان در شهر نیست، اذعان کرد: این موضوع چالش بزرگی است که باید با عزم جمعی به آن رسیدگی کنیم.

شعبان زاده با بیان اینکه اعمال قانون به‌روزترین ابزار کنترل رفتار ترافیکی در دنیاست، گفت: فعال کردن دوربین‌های سطح شهر و اعمال قانون در خصوص راکبین متخلف موضوع مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: تعداد موتورها روزبه‌روز در شهر در حال افزایش است و حرکات و رفتار برخی راکبین موتورسیکلت واقعاً برای خودشان و همشهریان خطرآفرین است و بیشترین آمار جان‌باختگان را در این حوزه داریم.

شعبان زاده خاطرنشان کرد: باید از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها تذکرات لازم به رانندگان به‌ویژه راکبین موتورسیکلت ارائه شود و در کنار فرهنگ‌سازی ما نیز با اعمال قانون راکبین متخلف به دنبال اصلاح رفتار ترافیکی در شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/***ع

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.s0j2yt0fza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما