تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : 7894
شهردار قم با اشاره به احداث 119 بوستان و پارک شهری از سال 94 تا کنون در قم گفت: توسعه زیرساخت‌های زندگی شهری بستر اولیه انجام اقدامات فرهنگی است.
احداث ۱۱۹ بوستان طی ۶ سال گذشته/ حل مشکلات فرهنگی نیازمند اقدامات ایجابی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در  هفتمین جلسه ستاد پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه که به میزبانی شهرداری قم برگزار شد، با تاکید براینکه بخش زیادی از ناهنجاری‌های جامعه بدلیل عدم اقدامات مؤثر در بخش ایجابی است، افزود: به نظر می‌رسد در مسائل فرهنگی به مقداری که کارهای سلبی صورت گرفته، اقدام ایجابی انجام نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی از عدم جامعه پذیری درست در بین برخی از افراد ناشی شده و موضوع مهم دیگر تبلیغات فرهنگی و ترویج سبک زندگی غربی بر اساس مسائل مادی و برتری جویی ظاهری است.

شهردار قم در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری بزرگترین سیستم اجرایی شهر است و شهروندان از تولد تا زمان مرگ با این نهاد مردمی سر و کار دارند، گفت: شهرداری ۳۷۲ مسوولیت اجرایی دارد؛ شهرداری یک نهاد بسترساز است و اقداماتی که در مجموعه مدیریت شهری انجام می شود در اقبال یا عدم اقبال مردم به حاکمیت و نظام اسلامی رابطه مستقیمی دارد.

سقائیان نژاد عنوان کرد: زمانی که بنده شهردار قم شدم این شهر هیچ برنامه و چشم اندازی برای آینده نداشت و بر این اساس از سال ۹۶ اولین برنامه ۵ ساله شهرداری قم و از سال ۱۴۰۱ نیز برنامه دوم شهرداری قم با نظارت و اعمال نظرات نهادهای فرهنگی تدوین و اجرایی شده است.

وی ابراز کرد: آسفالت و ترمیم معابر یکی از اقدامات مهم شهرداری قم طی سالهای اخیر بوده است، در برخی از سالها بیش از ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر توزیع و ۱۱۹ بوستان و پارک شهری احداث شده است. توسعه زیرساخت‎های زندگی شهری بستر اولیه انجام اقدامات فرهنگی است.

شهردار قم گفت: از سال ۹۶، شهرداری قم توجه زیادی بر تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی در سطح مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته است؛ هم اکنون افزون بر ۹۰ درصد از کوچه و معابر شهری قم که به نام شهدا مزین شده‌اند در حال مجهز شدن به سامانه‌های نوین هستند.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه عمر ناوگان عمومی در بسیاری از شهرهای کشور به مرز فرسودگی رسیده اما با اقدامات مجموعه مدیریت شهری هم اکنون عمر این ناوگان در قم به کمتر از دو سال و روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی زمانی در جامعه تاثیرگذارتر می‌شود که پیش شرط‌های اولیه زندگی شهری و آسایش فردی شهروندان تامین شود تا مردم نسبت به اقدامات فرهنگی روی خوش نشان داده و با شوق و علاقه طرح‌های فرهنگی را دنبال کنند.

شهردار قم با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ میلیارد تومان هزینه اداره یک روز شهر قم است، ابراز داشت: تمام درآمدهای مجموعه مدیریت شهری قم از شهروندان تأمین و صرف خدمات رسانی به آنها می‌شود.ش/*****

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.heafuqeoxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما