تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 7818
استاد دانشگاه تهران گفت: صنعت هسته‌ای به دلیل پیچیدگی‌های فراوان علمی که دارد می‌تواند به‌عنوان یک موتور محرک سایر علوم قرار بگیرد.
صنعت هسته‌ای موتور محرک سایر علوم است / انرژی هسته‌ای به‌عنوان یک انرژی پایه‌ در توسعه پایدار به‌حساب می‌آید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به‌روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: داشتن یک فناوری هسته‌ای پیشرفته و گسترش آن ازاین‌جهت حائز اهمیت است که کشور را وارد جرگه ابرقدرت‌های جهان می‌کند که تعداد آن‌ها زیاد هم نیست.

وی به دسیسه‌های مختلف دشمنان نظام در زمینه‌ای هسته‌ای اشاره کرد و بیان داشت: در طول این سال‌ها دشمنان نظام مرتباً تلاش کرده‌اند که شیرینی و حلاوت پیروزی را تلخ کنند از طریق نظام تحریم‌ها و ... اما علی‌رغم این فشارها و تهدیدها این صنعت پابرجاست.

صادقی نسب با بیان این که انرژی هسته‌ای مؤلفه قدرت است، تاکید کرد: کشورهایی که صنعت هسته‌ای بومی دارند در زمره کشورهای قدرتمند دنیا به‌حساب می‌آیند که همین موضوع موجب شده است که دشمنان نظام را به تکاپو انداخته است علاوه بر این صنعت هسته‌ای به دلیل پیچیدگی‌های فراوان علمی که دارد می‌تواند به‌عنوان یک موتور محرک سایر علوم قرار بگیرد.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: بسیاری از پیشرفت‌هایی که در صنایع نظامی داریم ناشی از کانون تکنولوژیک صنعت هسته‌ای است و در واقع این کانون گرمی که باعث شکوفایی سایر علوم و تکنولوژی‌ها در کشور شده است.

وی کاربرد دانش هسته‌ای در پزشکی را مهم برشمرد و گفت: در صنعت پزشکی فناوری هسته‌ای کاربرد دارد به‌طوری‌که امروز برای بسیاری از مراحل درمانی نیازمند این فناوری هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: یک فناوری با چنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی نیاز امروز ایران است که باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: داشتن صنعت هسته‌ای مزایای فراوانی دارد، انرژی هسته‌ای به‌عنوان یک انرژی پایه‌ای در توسعه پایدار به‌حساب می‌آید چرا که انرژی پاک و تقریباً تجدید پذیراست و کاملاً مناسب و متناسب با محیط‌زیست و دارای مزایای فراوان است.

استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: این انرژی امروز است به‌طوری‌که بخش وسیعی از برق مصرفی کشور را می‌توان از این طریق تأمین کرد.




 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.ydeiw6dccgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما