تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 7330
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه طبق قانون، عوارض نوسازی شامل کلیه املاک و مستغلات می‌شود، تصریح کرد: رقم عوارض نوسازی برحسب مؤلفه‌هایی محاسبه و به‌صورت سالیانه دریافت می‌شود.
عوارض نوسازی شامل تمامی املاک و مستغلات می‌شود/درآمدهای این عوارض هزینه امورات جاری شهر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد وحیدنیا با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض‌های شهرداری به‌ویژه عوارض نوسازی اظهار داشت: عوارض نوسازی قانون مختص به خود را داشته و گاهی شهروندان تصور می‌کنند بستگی به نوسازی ملک دارد، درحالی‌که مربوط به نوسازی و عمران شهری است.

وی با بیان اینکه طبق قانون، عوارض نوسازی شامل کلیه املاک و مستغلات می‌شود، تصریح کرد: رقم عوارض نوسازی برحسب مؤلفه‌هایی محاسبه و به‌صورت سالیانه دریافت می‌شود، که این عوارض در اواخر سال گذشته به‌صورت پیامکی به مالکان ارسال می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم افزود: برای اینکه مالکین بتوانند کد نوسازی املاک را دریافت کرده و شماره آنان ثبت شود، باید با مراجعه به سامانه قم‌یار در سایت شهرداری، کد نوسازی را دریافت و عوارض را پرداخت کنند.

وی هزینه کرد عوارض‌های نوسازی را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: نحوه هزینه کرد این عوارض در ماده یک اشاره‌شده و در خصوص عوارض نوسازی در بحث شوارع، معابر، پل‌ها، حفظ و نگهداری فضای سبز و پارک‌ها و توسعه متوازن شهر هزینه می‌شود.

وحید نیا با اشاره به پیش‌بینی قانون عوارض نوسازی و اعمال ۹ درصد جریمه عدم پرداخت عنوان کرد: البته شهرداری قم اقدامی برای اعمال این جریمه نداشته و حتی تخفیف‌هایی نیز در نظر گرفته است که در ۶ ماهه امسال تخفیفات اعلام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری ۳۰ درصد تخفیف پسماند داشته‌ایم، اضافه کرد: همچنین جشنواره‌ای برگزار شد و افرادی که عوارض نوسازی را تا ۲۲ بهمن‌ماه امسال پرداخت کرده در جشنواره شرکت داده‌شده و به آن‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/***ز

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.x8fbjh8x79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما