تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : 7195
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: در ادامه آرام‌سازی پیرامون حرم مطهر، محورهای تاریخی منتهی به حرم طی ۵ سال گذشته کف سازی شده و در حال جداره سازی است و در فاز بعدی خیابان‌های پیرامون حرم جداره سازی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری روح‌الله امرالهی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان آیت‌الله مرعشی(ره)، حوزه ادراکی در کانون‌های مذهبی شهرها را موردبررسی قرارداد و اظهار داشت: در حوزه ادراکی کانون‌های مذهبی نیاز به رعایت سلسله‌مراتب تشرف بوده و در این سلسله‌مراتب تشرف در آیین شهرسازی و معماری اسلامی ۷ مرحله پیش‌بینی‌شده است.

وی ایجاد فضاهای آرام‌بخش در کانون‌های فرهنگی مذهبی را نیز لازم دانست و ابراز کرد: باید فضای پیرامونی کانون‌های فرهنگی مذهبی آرامش داشته تا زائران بتوانند با درک و آرامش خاطر به این فضاها تشرف پیدا کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم، طرح‌های شهرداری در هسته مرکزی شهر را از اواخر دهه ۹۰ یادآور شد و گفت: طرح‌های شهرداری در هسته مرکزی شهر باهدف ساماندهی پیرامون حرم مطهر به فضای آرام‌بخش و با خروج خودروهای شخصی از این مسیر آغاز شد.

وی ادامه داد: توجه به انسان‌محوری به‌جای خودرو محوری یکی از شاخص‌های مهم ساماندهی پیرامون حرم مطهر (س) بوده که در فاز اول و سال ۹۷ با پیاده راه‌سازی خیابان ارم آغاز شد و سپس خیابان انقلاب در فاز دوم و خیابان آیت‌الله مرعشی(ره) در فاز سوم نیز پیاده راه و آرام‌سازی شد.

امرالهی با بیان اینکه در ادامه آرام‌سازی پیرامون حرم مطهر، محورهای تاریخی منتهی به حرم نیز طی ۵ سال گذشته کف‌سازی شده و در حال جداره سازی است اذعان کرد: در فاز بعدی خیابان‌های پیرامون حرم جداره‌سازی خواهد شد.

انتهای پیام/***

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.n052yt0fka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما