تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 7160
اعضای شورای اسلامی شهر قم از اولین کتابخانه مشارکتی حوزه‌های علمیه در منطقه پردیسان بازدید کردند.
بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از اولین کتابخانه مشارکتی حوزه‌های علمیه+ تصاویر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  ماشالله سعادتمند و نرجس نیازمند دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر قم به همراه میرهادی معاونت خدمات شهری شهرداری پردیسان از کتابخانه موقوفه امام علی بن موسی‌الرضا (ع) به‌عنوان اولین کتابخانه مشارکتی حوزه‌های علمیه بازدید کردند.

حجت‌الاسلام غلمانی تولیت کتابخانه حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در این بازدید ضمن تشکر و قدردانی از حضور اعضای شورای شهر و معاونت خدمات شهری پردیسان، ضمن معرفی و ضرورت تشکیل این کتابخانه در منطقه پردیسان قم، خواستار توجه جدی مسئولان شهری و استانی به این کتابخانه موقوفه شدند.

وی افزود: این کتابخانه از همه‌روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب به‌صورت یکسره در خدمت عموم مردم است.

تولیت کتابخانه موقوفه امام علی بن موسی‌الرضا (ع) بیان داشت: استقبال گسترده و شایسته جوانان به‌خصوص دانش‌آموزان کنکوری، دانشجویان و طلاب در همان ساعت‌های اولیه فعالیت کتابخانه، ظرفیت میز و صندلی‌های ۴۰ نفره کتابخانه تکمیل می‌شود که در این زمینه به‌شدت نیازمند مساعدت‌های مسئولین، مردم و خیرین محترم هستیم.

حجت‌الاسلام غلمانی در ادامه باتوجه‌به عدم وجود کتابخانه در پردیسان برای خواهران تصریح کرد: این کتابخانه حاضر است در مکان دیگری کتابخانه‌ای را به نام حضرت معصومه (س) برای خواهران در پردیسان راه‌اندازی کند که در این زمینه اگر مساجد دیگر پردیسان کمک کنند می‌توانیم خدمتی به جمعیت زیادی از خواهران که نیازمند مطالعه و استفاده از منابع کتاب هستند، داشته باشیم.

در ادامه این بازدید نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: این کتابخانه با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است که حتی در برخی از کتابخانه‌های بزرگ شهر وجود ندارد و حتماً آنچه در توان داریم به این کتابخانه موقوفه مساعدت خواهیم کرد.

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از اولین کتابخانه مشارکتی حوزه‌های علمیه

همچنین ماشاالله سعادتمند عضو دیگر شورای شهر ضمن تقدیر و تشکر از دلسوزی‌ها و پیگیری‌های حجت‌الاسلام غلمانی در تشکیل و وقف این کتابخانه بیان داشت: در منطقه پردیسان قم باتوجه‌به نیاز مبرم مردم و به‌خصوص جوانان به کتابخانه‌ها و باتوجه‌به جانمایی مکان‌های فرهنگی در منطقه پردیسان ان‌شاءالله با همکاری شورای شهر و شهرداری سعی می‌کنیم مشکل زمین برای این کتابخانه را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: زمین‌های متعددی با کاربری فرهنگی در منطقه پردیسان قم وجود دارد که هنوز واگذار نشده‌اند که ان‌شاءالله کمک می‌کنیم مشکل زمین این کتابخانه موقوفه مرتفع شود.

سعادتمند تصریح کرد: البته در این زمینه مسائل قانونی برای شهرداری‌ها در اختصاص ۵ درصد از بودجه برای کتابخانه‌ها وجود دارد که باید روند قانونی آنها طی شود.

در پایان جلسه میرهادی معاونت خدمات شهری شهرداری پردیسان بیان داشت: در هر زمینه‌ای که موردنیاز این کتابخانه باشد در خدمت هستیم.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.vdeiw6dyxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما