تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 7071
در همایش منزلت ادیان و مذاهب با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد؛

هدف اسلام اروپایی تغییر محتوی دینی مسلمانان است/ یهودی ستیزی در اروپا افزایش یافته است

بررسی وضعیت ادیان و مذاهب در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای غربی از محورهای اصلی همایش منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی ایران با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب بود.
هدف اسلام اروپایی تغییر محتوی دینی مسلمانان است/ یهودی ستیزی در اروپا افزایش یافته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  همایش منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، همایون سامه یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، مولوی عبدالحلیم قاضی مفتی اهل‌سنت سیستان و بلوچستان و موبد بهزاد نیک دین نماینده جامعه زرتشتیان به ایراد سخنرانی پرداختند.

کشورهای اروپایی به دنبال تغییر در محتوی دینی مسلمانان هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب طی سخنانی در این همایش با بیان این که زندگی مسالمت‌آمیز ادیان کمتر در جهان صورت‌گرفته، تصریح کرد: باید از خود بپرسیم که چرا هندوستان این‌قدر مورد استقبال ادیان و مذاهب قرار می‌گیرد و رهبران ادیان دوست دارند در هندوستان بمانند البته امروز دولت حاکم افراطی پیش می‌رود اما هند تا دهه‌های قبل هیچ کاری به دین افراد نداشت و آزادی دین در این کشور واقعی بود به‌طوری‌که رهبران پایگاه خودشان را آنجا قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: رهبران زرتشتی، اسماعیلیه و سایر ادیان آزادانه در این کشور زندگی می‌کنند، اما در اروپا وضعیت فرق می‌کند به‌طوری‌که در کشوری مانند فرانسه به‌گونه‌ای عمل می‌شود که محتوی دینی اسلام را تغییر دهند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: اسلام اروپایی اسمی است که روی آن گذاشته‌اند، مسلمانان را از حجاب منع می‌کنند و انواع محدودیت‌ها را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی آن‌ها به صورتی است که رسوم، آداب و سنت‌ها و اعتقادات مسلمانان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب تصریح کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان یکی از خواسته‌های به حقی است که از کشورهای مختلف انتظار می‌رود آن را فراهم کنند.

یهودی ستیزی در اروپا افزایش یافته است


همایون سامه یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در ای همایش تصریح کرد: جامعه یهودی در مبارزات انقلابی حضور فعال داشت و افتخار تقدیم شهید به انقلاب را داشتیم.
وی افزود: در جنگ تحمیلی نیز جامعه یهودی شهید، اسیر و جانباز برای امنیت کشور داد.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از خبرسازی‌های جعلی علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در دنیا در خصوص حقوق بشر اقلیت‌های مذهبی در ایران حرف‌های کذبی زده می‌شود.
نجف‌آبادی افزود: یهودی‌ستیزی به هیچ عنوان در ایران وجود ندارد و بدون هیچ مشکلی یهودیان در بخش‌های مختلف جامعه به کار گرفته می‌شوند.
وی بیان داشت: یهودی‌ستیزی در اروپا موجب شده که در برخی از کشورها مانند فرانسه شاهد مهاجرت یهودیان باشیم.

دنیا، دنیای تعامل است

مولوی عبدالحلیم قاضی مفتی اهل‌سنت سیستان و بلوچستان نیز در این همایش  اظهار داشت: زمانی که ما به بنیاد فکری و آموزه‌های اسلام به مسلمانان می‌پردازیم می‌بینیم که پابندی اسلام به اصل کرامت بشریت با تمام اختلافات دینی و نژادی که در جهان وجود دارد، اسلام به این پایبند بوده و احترام به هم نوع در قرآن بارها تاکید شده است.
وی ادامه داد: هر انسانی دارای کرامت و حرمت است که باید حفظ شود و خداوند متعال نیز در قرآن بر این مهم تاکید کرده است.
مولوی عبدالحلیم قاضی، تصریح کرد: در دنیا نباید دادگاه ادیان را برگزار کنیم و هیچ کس حق تاختن به دیگری ندارد و بر اساس بیانات خداوند در قیامت به این موضوعات پرداخته می‌شود.
وی با بیان این که عدالت و انصاف باید در بین همه ادیان و مذاهب رعایت شود، تاکید کرد: دنیا، دنیای تعامل است نه دنیای تقابل و این موضوع در کشورمان باید به‌خوبی اجرایی شود تا به عنوان یک الگو در جهان معرفی شود.

اگر عاشورا و اهل‌بیت (ع)را باور نداشتیم امروز در این مکان نبودیم

موبد بهزاد نیک دین نماینده جامعه زرتشتیان نیز در این همایش اظهار داشت: ما اگر عاشورا و اهل‌بیت (ع)را باور نداشتیم امروز در این مکان نبودیم و در واقع انقلابی وجود نداشت.
نیک دین تصریح کرد: امام خمینی (ره) هویت ایرانی و اسلامی را به چالش کشید و گفت مردم ایران راه درست را پیدا کنید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: اندیشه نیک، کردار نیک و رفتار نیک در ادیان مختلف بیان شده است.

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان افزود: کوتاهی‌هایی در داخل کشور رخ‌داده که موجب شده دین‌گریزی در کشور رخ دهد از همین رو باید کار فرهنگی در کشور صورت بگیرد رهبر معظم انقلاب نیز بر روی این مهم تاکید فراوان دارند.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در وحدت ادیان داشته و ما زرتشتیان به حکومت عدل امام علی (ع) اعتقاد داریم.


 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.u9urak9zqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما