تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 6853
به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، محفل انس با قران با حضور دو کشور ایران و افغانستان برگزار شد.
جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در دفتر هیٸت علمدار کربلای قم برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  در این محفل دبیر هیٸت علمدار کربلای قم ضمن خوش‌آمد‌گویی و خیر مقدم به مهمانان گرامی در جلسه، از حضور ایشان قدردانی نمود.
از مهمانان این جلسه که از آموزش و پرورش ناحیه‌ی سه قم تشریف آورده بودند، می‌توان به جناب آقای سید حسین رضوی حائری رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 قم، آقای سعادتی ریاست محترم حراست، معاون پرورشی جناب آقای عباسعلی اصحابی و آقای محمد میرزایی مسٸول محترم قرآن و نماز و عترت اشاره کرد.
دبیر علمدار کربلای قم، آقای محمد شاه عبادی، از همه مهمانان به ویژه از استاد اخلاق آیت‌الله شیخ مرتضی امیری وحید و سلسله‌ی علمای روحانیت حاضر در جلسه تشکر و قدردانی نمود.
وی افزود:
جلسات محفل انس با قرآن، باعث خیر و برکت در منطقه‌ی برگزاری‌ست. خوب است که بتوانیم این مراسم‌ها را محل به محل برگزار کنیم تا فرزندان ما قرآنی تربیت شوند. آثار آن بعدا قطعا ماندگار خواهد شد.
ایشان سوره‌ی کوثر را یکی از دلایل عظمت حضرت زهرا(س) یاد کرد و گفت میلاد با سعادت کوثر النبی(س) باعث وحدت و همدلی امت نبوی خواهد شد.
او گفت که هدف انس با قرآن بین دو کشور ایران و افغانستان، همدلی و همفکری ولایی و قرآنی بین دو ملت است. این محفل‌های قرآنی نشان از روابط عمیق فرهنگی و قرآنی دو کشور است. کشور ایران و افغانستان خانه‌ی ماست و فرهنگ ما، زبان ما، اعتقاد و فکر و اندیشه‌ی ما همیشه مشترک و همسو بوده‌اند.
وی افزود: انشالله این محافل را در طول سال بیشتر خواهیم کرد. ضمن تقدیر و تشکر از همه‌ی مسٸولینی که جهت برگزاری این محافل ما را یاری کردند، ان‌شالله در آینده با مسئولین بیشتری همکاری خواهیم داشت.
 در پایان جلسه، با ارتباط مستقیم تصویری از مشهد مقدس و کنار بارگاه ملکوتی حضرت علی‌ ابن‌ موسی‌ الرضا، شاعره محترمه‌ی معروف و اثر گذار، خانم کبری حسینی بلخی، در جلسه در شان و منزلت حضرت زهرا (س) به شعرخوانی پرداختند. از جمله شعر زیبای ایشان می‌توان چنین یاد کرد:
بهار با گل لبخند تو شکوفا شد
زمین، وسیع شد و قابل تماشا شد

تو مریمی و به پاس حضور قدسی تو
جهان پر از نفحات خوش مسیحا شد

زکیه، فاطمه، منصوره، طاهره، زهرا
چه نام های قشنگی که ثبت دنیا شد

عرب ز درک خوش دخترانه عاجز بود
شدی تو «ام ابیها» و صحنه احیا شد

کتاب هستی زن بار و برگ تازه گرفت
به دست مهر تو دیوان عشق امضا شد

خوشا زمین که تو را یافت تا حیات گرفت
خوشا منی که به عشق تو نام، کبرا شد

https://qomefori.ir/vdcd.k092yt0jsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما