تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : 6779
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از 187 آب‌نمای قم 166 آب‌نما ناایمن بود که 162 آب‌نما استاندارد و کاملاً ایمن‌سازی شده و 4 آب‌نمای باقی‌مانده نیز تا پایان سال استاندارد می‌شود.
۱۶۲ آب‌نمای غیراستاندارد قم ایمن‌سازی شد/راه‌اندازی ۱۲ نیروگاه خورشیدی توسط سازمان پارک‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با انقلاب در حوزه فضای سبز شهر قم در سال‌های گذشته را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ۵۲۹ هزار و ۵۰۰ متر طول توسعه درختکاری در حاشیه خیابان‌های قم در ۶ سال گذشته بوده که ۴ برابر طول مسیر قم -تهران است.

وی با اشاره به تعداد درخت و درختچه‌های کاشته شده در ۶ سال گذشته در کلان‌شهر قم، ابراز کرد: در این مدت حدود ۴ میلیون درخت و درختچه در قم کاشته شده که بیش از ۸۵ میلیون و ۵۰۰ کیلوگرم اکسیژن روزانه تولید می‌کنند که نیاز اکسیژن ۷ میلیون انسان را تأمین می‌نماید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: ۱۷۸ هزار و ۸۰۰ متر طول، طی ۶ سال گذشته اصلاح و افزایش شبکه انتقال آب به فضاهای سبز شهری و کمربند سبز انجام‌گرفته است که هر متر انتقال خطوط آب ۵۰۰ هزارتومان هزینه برای شهرداری به همراه دارد.

به گفته وی، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا چند سال آینده ۹۰ درصد از تفرجگاه‌ها و فضاهای سبز شهری از طریق پساب و مدیریت آب آبیاری خواهد شد.

جوادیان با اشاره به ایمن‌سازی بوستان‌های شهری قم اذعان کرد: ۳۵۴ بوستان شهر قم به‌صورت کامل ایمن‌سازی شده‌اند و استانداردسازی تمام بوستان‌های شهری تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: از ۱۸۷ آب‌نمای قم ۱۶۶ آب‌نما ناایمن بود که ۱۶۲ آب‌نما استاندارد و کاملاً ایمن‌سازی شده و ۴ آب‌نمای باقی‌مانده نیز تا پایان سال استاندارد می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم توسعه بوستان بانوان در شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: هم‌اکنون ۸ بوستان بانوان در مناطق شهری قم فعال‌شده و مراحل بهره‌برداری از بوستان بانوان منطقه ۵ نیز در روزهای پایانی خود قرار دارد، منطقه دو تنها منطقه‌ای است که بوستان بانوان در آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۲ نیروگاه خورشیدی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم راه‌اندازی شده و توسعه این نیروگاه‌های سودآور در برنامه‌های آتی سازمان است.***/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.0nik49n0o5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما