تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 6776
یادواره روحانی شهید سیدمجتبی نواب صفوی و همرزمان، شامگاه دوشنبه با مشارکت و همکاری شهرداری قم بر سر مزار این شهید گرانقدر در آرامستان وادی السلام برگزار شد.
با مشارکت شهرداری قم؛ یادواره شهید نواب صفوی و همرزمان برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  مراسم شصت و ششمین سالگرد شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی نواب‌صفوی و یارانش در قم به همت جمعیت فدائیان اسلام قم و مشارکت اداره کل ارتباطات و اموربین‌الملل، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و منطقه سه شهرداری قم بر سر مزار این شهید بزرگوار برگزار شد.

در این آیین حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان استاد حوزه و محمدمهدی عبدخدایی هم‌رزم شهید نواب‌صفوی در این مراسم سخنرانی کردند و هادی خادم‌الحسینی از مداحان اهلبیت مرثیه سرایی نمودند.

سیدمجتبی نواب صفوی از روحانیان مبارز علیه رژیم شاه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فداییان اسلام بود. فداییان اسلام عنوان گروهی بود که شهید نواب صفوی با هدف اجرای احکام اسلام، تشکیل حکومت اسلامی، جهانی‌سازی اسلام، مبارزه با نظام سلطنت و مخالفت با اساس رژیم پهلوی تاسیس کرد.

نواب صفوی در ۳۱ سالگی در پی ترور حسین علاء، از سوی رژیم پهلوی به اعدام محکوم شد و پس از دو ماه شکنجه در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۳۴ به شهادت رسید.***/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.qn-t23nq-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما