تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 6770
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم گفت: هزینه کسر پارکینگ تناسبی با ساخت پارکینگ ندارد، از طرفی این هزینه‌ها نیز بیشتر برای تملکات شهرداری هزینه می‌شود و صرف احداث پارکینگ نمی‌شود.
احداث پارکینگ با هزینه حذف پارکینگ در قم تناسبی ندارد/مالکان باید به ازای حذف، پارکینگ در سطح شهر احداث کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمدحسین دهناد امروز در بیست و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، با اشاره به کمبود پارکینگ در سطح شهر اظهار داشت: کمبود پارکینگ مورد دغدغه تمام شهروندان است.

وی اضافه کرد: طی ۶ سال گذشته هزاران کسر پارکینگ در ماده ۱۰۰ رسیدگی و تبدیل به رأی شده است، درحالی‌که فضای پارک احداث‌شده بسیار ناچیز بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه کمبود پارکینگ طی سال‌های گذشته روند افزایشی داشته است، گفت: ۴۰ میلیون تومان هزینه کسر پارکینگ در ماده صد است، درحالی‌که برای احداث هر یک سلول پارک بدون در نظر گرفتن هزینه زمین حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

وی ابراز داشت: هزینه کسر پارکینگ تناسبی با ساخت پارکینگ ندارد، از طرفی این هزینه‌ها نیز بیشتر برای تملکات شهرداری هزینه می‌شود و صرف احداث پارکینگ نمی‌شود.

دهناد با تأکید بر اینکه حذف پارکینگ هم‌اکنون به نفع انبوه‌سازان است تا فضای پارکینگ را تبدیل به فضاهای تجاری کند و به ازای آن هزینه کسر پارکینگ را به شهرداری پرداخت نمایند، افزود: طبق موازین طرح تفصیلی مالک به ازای هر میزان کسر پارکینگ در مجتمع یا واحد مسکونی خود باید یک فضای پارک در سطح شهر احداث کند که اگر به این بند به‌درستی عمل شود، چرخه باطل کسر پارکینگ در قم متوقف می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: در این شرایط مدیران مناطق شهرداری باید فضاهای خالی را شناسایی کنند و شهروندان متخلف در این عرصه را ملزم به احداث پارک معوض در آنجا بکنند.***/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.zb0urhbzgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما