تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 6757
سرپرست سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری قم گفت: فهرستی از سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد تهیه‌شده و از روزهای گذشته استانداردسازی آنان آغازشده است که در چند روز گذشته دو مورد سرعت‌کاه غیراستاندارد تخریب و با در نظر گرفتن شکل افقی و عمودی و پکیچ کامل از ایمنی نصب شد.
آغاز استانداردسازی سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد در قم/وجود ۶۰۰۰ جای پارک در پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  حسین شعبان‌زاده در گفتگوی رادیویی صداوسیما مرکز قم، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم اظهار داشت: اجرای خط‌کشی‌ها، اصلاح سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌ها در سطح شهر که به‌صورت غیرمنظم و غیراستاندارد نصب‌شده باشد، جز اقدامات در دستور کار سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری است.

وی با بیان اینکه ساماندهی پارکینگ‌ها به‌عنوان معضلی اساسی یکی دیگر از اقدامات شهرداری بوده که دراین‌باره پروژه‌هایی را برای سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی می‌کنیم، افزود: معضل پارکینگ از دیرباز مشکلاتی را در قم به وجود آورده است و فضای پارکینگ‌ها در شهر به‌صورت پراکنده هستند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در حال حاضر ظرفیت ۶ هزار جای پارک اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) مستقر است و در آینده چند پارکینگ دیگر به این ظرفیت افزوده می‌شود.

وی یکی از مشکلات پارکینگ‌های هسته مرکزی را توقف طولانی‌مدت برخی شهروندان دانست و گفت: باید برنامه‌ریزی یکپارچه‌ای در این زمینه صورت گیرد چراکه پارکینگ‌ها برای اقامت زیاد نبوده و یک خودرو برای مدت زیادی نمی‌تواند اقامت داشته باشد.

شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: در هنگام اوقات شرعی اوج ترافیک در ورودی و خروجی پارکینگ‌ها وجود دارد و عجله شهروندان در این ساعات مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی استانداردسازی سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه ها را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: فهرستی از سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه های غیراستاندارد تهیه‌شده و از روزهای گذشته استانداردسازی آنان آغازشده است که در چند روز گذشته دو مورد سرعت کاه غیراستاندارد تخریب و با در نظر گرفتن شکل افقی و عمودی و پکیچ کامل از ایمنی نصب شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اذعان کرد: برخی از میخ‌کوبی‌ها در معابر به‌طور استاندارد نصب نشده که حتماً بازنگری می‌شود و با توجه به اینکه گل‌میخ‌ها به‌خصوص برای موتورها خطرناک است، این گل‌میخ‌های غیراستاندارد از سطح شهر جمع و در جای مناسب‌تری نصب می‌شود.***/ز

   

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.n93rak9uupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما