تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 6752
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: برای سال آینده بودجه‌ای در جهت اجرای چند عملیات مهم در ساماندهی آب‌گرفتگی‌های سطح شهر قم پیش‌بینی و در نظر گرفته‌شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری قم برای رفع آب‌گرفتگی‌ها و هدایت آب‌های سطحی اظهار داشت: طرح جامع آب‌های سطحی قم سال ۸۱ مصوب شده است که بر مبنای آن رینگ‌های اصلی اجرا و رینگ غربی که به‌صورت دوقلو در نظر گرفته‌شده بود طرح‌های مختلفی اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح جامع به علت توسعه شهر و افزوده شدن بخش‌های مختلف نیاز به بازنگری داشته که این اقدام در دستور کار قرار دارد، افزود: برای سال آینده برحسب دستور شهردار، چند بودجه عملیاتی برای مناطق ۳ و ۱ و ۴ در نظر گرفته‌شده که امیدواریم شرایط خوبی ایجاد شود.
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم خاطرنشان کرد: دوره بازگشت در مورد اجرای طرح‌های آب‌گرفتگی که مصوب وزارت کشور است به شهرداری‌ها ابلاغ‌شده و بر اساس انهار و رینگ‌ها متفاوت و از ۲ تا ۵۰ سال در نظر گرفته می‌شود، اما انهار شهر دوساله و یا سه‌ساله است.
وی با تأکید بر اینکه ۶۰۰ کیلومتر از این تیپ کانال در سطح قم وجود دارد و در آینده نیز ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی، مباحث هزینه‌ای دارای اهمیت زیادی در سطح کشور است و نمی‌توانیم این هزینه‌ها را پوشش دهیم، اما در حد توان در اجرای پروژه‌ها گام برمی‌داریم.
خانه‌زاد با اشاره به اینکه کانال‌های فردوسی نیز برای دوره ۵ ساله بوده و نقاط فردوسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، اذعان کرد: به‌عنوان نمونه آب‌گرفتگی در خیابان رسالت متفاوت بوده و طرح لوله‌گذاری در آن اجرا می‌شود که بودجه اجرایی آن برای سال آینده عملیاتی می‌شود.
وی عنوان کرد: بحث زیرگذرها در آب‌گرفتگی در سال‌های گذشته رخ می‌داد ولی در سال‌های اخیر بسیار کمتر شده است و زیرگذرهایی که ممکن است دچار آب‌گرفتگی شوند از نوع قدیمی است که هنوز زیرساخت‌های فنی لازم را ندارد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.sb0urhbz5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما