تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب : 6739
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بیش از 18 هزار مترمکعب حجم کل بتن‌ریزی، دو هزار تن آرماتوربندی، 100 هزار مترمکعب حجم خاک‌برداری و 42 هزار مترمکعب خاک‌ریزی در پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نماز صورت خواهد گرفت.
اجرای ۱۸۰۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی در پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نماز قم/انجام ۲۰۰۰ تن آرماتوربندی در پروژه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آخرین وضعیت احداث تقاطع غیرهمسطح میدان نماز اظهار داشت: این پروژه با هدف تکمیل رینگ میانی شهر، بهبود عملکرد عبور و مرور شهری، بهبود وضعیت توریسم و بهبود امنیت محیطی و نظم اجتماعی اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر آغاز رسمی این پروژه در انتهای سال گذشته تصریح کرد: مبلغ کل پیمان این تقاطع غیرهمسطح بیش از ۷۰ میلیارد تومان و مدت‌زمان اجرای این پروژه را ۱۸ ماهه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، مشخصات فنی این پروژه را مورد توجه قرار داد و افزود: بیش از ۱۸ هزار مترمکعب حجم کل بتن‌ریزی، دو هزار تن آرماتوربندی، ۱۰۰ هزار مترمکعب حجم خاک‌برداری و ۴۲ هزار مترمکعب خاک‌ریزی در این پروژه صورت خواهد گرفت.

وی تعداد پل‌ها در بخش زیرگذر را ۴ عدد دانست و ادامه داد: ۱۵۰۰ مترمربع مساحت عرشه، تعداد ۵۴ شمع پل، تعداد ۱۸۳ شمع دیواری و ۸۰۰ متر طول کل دیوارهای زیرگذر است.

حلوایی‌زاده با اشاره به ویژگی‌های پل روگذر این تقاطع غیرهمسطح نیز عنوان کرد: تعداد ۷ دهانه ۳۲ و ۲۵ متری، تعداد ۱۶ ستون، ۲۱۵ متر طول عرشه، بیش از ۲۰ متر عرض عرشه، ۴۲۰ متر طول دیوارهای وزنی و در نهایت کل مساحت عرشه ۴۴۰۰ مترمربع خواهد بود.

وی پیشرفت فعلی پروژه را بیش از ۳۳ درصد دانست و یادآور شد: پیمانکار در تمامی جبهه‌های کاری مشغول به کار است و ما به دنبال بهره‌برداری روگذر در فاز نخست هستیم.****

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.w93rak9uypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما