تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب : 6734
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه سرانه فضای سبز از 13.8 مترمربعی در سال 94 به 20.42 مترمربع تا مهرماه سال جاری افزایش‌یافته است گفت: مساحت فضای سبز شهری قم از 17 میلیون و 800 هزار متر در سال 94 به 26 میلیون و 468 هزار متر ارتقا پیداکرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیام جوادیان در جلسه شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم که با حضور دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم و اعضای شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با اشاره به کمک‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز به پیمانکاران و افراد طرف قرارداد در ایام شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: تحفیفات این سازمان در تمام حوزه‌ها شامل این افراد شده است.

وی با اشاره به متمم بودجه سال ۱۴۰۰ این سازمان خاطرنشان کرد: بودجه سازمان در سال جاری ۱۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که پیشنهاد سازمان پارک‌ها و فضای سبز افزایش آن به رقم ۱۴۹ میلیارد و ۵۰۰تومان است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: فعالیت و وارد مدار شدن نیروگاه‌های خورشیدی سبب افزایش نسبی درآمدهای این سازمان طی سال جاری‌شده است.

جوادیان با بیان ارائه پیش‌نویس حسابرسی سال ۹۹، اذعان کرد: مواردی قابل‌رفع، در این پیش‌نویس رفع شده و بند قابل‌ملاحظه‌ای برای رفع‌ورجوع وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اقدامات ۶ سال گذشته سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، بیان کرد: سرانه فضای سبز از ۱۳.۸ مترمربعی در سال ۹۴ به ۲۰.۴۲ مترمربع تا مهرماه سال جاری افزایش‌یافته است.

جوادیان با بیان اینکه قم با داشتن سرانه ۲۰.۴۲ مترمربعی فضای سبز شهری بعد از شهرهای اصفهان و شیراز، سومین کلانشهر سبز کشور محسوب می‌شود، گفت: مساحت فضای سبز شهری قم از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار متر در سال ۹۴ به ۲۶ میلیون و ۴۶۸ هزار متر ارتقا پیداکرده است.

وی توسعه فضای سبز شهری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سالانه به‌صورت متوسط ۳۵۰ هزار مترمربع به سرانه فضای سبز شهری قم افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه با تصویب اراضی بوستان ولایت و زائر سرانه‌های جنگلی قم به سمت مطلوبیت بیشتر حرکت خواهد کرد، تصریح کرد: سرانه کلی فضای سبز جنگلی قم در سال ۹۴، ۱۳ میلیون و ۸۰۱ هزار مترمربع بود که در ۶ سال گذشته حدود ۷ میلیون مترمربع بر آن افزوده‌شده است و هم‌اکنون سرانه فضای سبز جنگلی قم ۲۰ میلیون ۴۹۵ هزار مترمربع برآورد می‌شود.***/ش

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.fb0urhbzaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما