تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : 6731
مدیر منطقه چهار شهرداری قم با اشاره به آغاز عملیات زمستانی فضای سبز در سطح منطقه گفت: بیش از 200هزار اصله درخت و درختچه تا پایان فصل در سطح منطقه ضمن رعایت اصول و موازین ایمنی هرس می‌گردد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر منطقه چهار شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم از شروع عملیات زمستانی در سطح منطقه خبر داد و اظهار داشت: با آغاز فصل زمستان، اقداماتی را در راستای حفظ زیبایی شهر و بهره‌مند شدن شهروندان از فضای سبز متناسب با این فصل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از ۲۰۰هزار اصله درخت و درختچه تا پایان فصل در سطح منطقه ضمن رعایت اصول و موازین ایمنی هرس می‌گردد، ابراز کرد: اولویت با رفیوژ وسط معابر بوده و پس‌ازآن بوستان‌ها در برنامه کاری قرار خواهند گرفت.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم در ادامه افزود: بیش از ۱۲ هزار جعبه نشاء گل‌های مختلف و بیش از ۳۰۰ هزار گلدان گل‌های فصلی در برنامه کاشت قرار دارد و همزمان ۶۶۰۰ مترمکعب از فضای سبز سطح منطقه کوددهی و پابیل آن انجام خواهد شد.

وی یکی از اقدامات ویژه در سال جاری در سطح منطقه را حذف آبیاری تانکری باغچه‌ها و حاشیه شوارع دانست و گفت: در این راستا اقداماتی نظیر لوله‌گذاری آب خام در پیاده‌روها و سیستم آبیاری قطره‌ای صورت گرفته و انجام این پروژه صرفه‌جویی مالی چشم‌گیری برای شهرداری را به دنبال دارد.

اصفهانیان مقدم با اشاره به هرس درختان توسط افراد کارآزموده و با تجربه تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم برای حفظ فضای سبز در فصل سرما انجام نشود، فضای سبز شهری متحمل آسیب‌های سنگین و پرهزینه‌ای می‌گردد که نمونه آن شکستگی درختان و سقوط آن‌ها، سرمازدگی گیاهان، عدم امکان تردد شهروندان در فضای بوستان‌ها و بهره‌مندی از فضای آن است.***

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.paqct1ayzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما