تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : 6715
شهردار قم گفت: برای خدمات‌رسانی مطلوب، احصای مشکلات و نیازهای آینده، لازم است تا سند راهبردی و عملیاتی 5 ساله سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تدوین و ابلاغ شود.
سند راهبردی و عملیاتی ۵ ساله آتش‌نشانی قم تدوین شود/آتش‌نشانی قم بر مبنای رسالت انسانی خدمات‌رسانی برون‌شهری انجام می‌دهد/ لزوم پیگیری و پرداخت هزینه‌ها و خسارات عملیات برون‌شهری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، با اشاره به‌ضرورت استفاده بیشتر از نیروهای امریه در بخش پشتیبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اظهار داشت: با توجه به اینکه این افراد آمادگی لازم برای حضور در عملیات را ندارند، لازم است تا از این افراد در قسمت پشتیبانی استفاده کرد.

وی بابیان اینکه نیروهای امریه ظرفیتی غیرعملیاتی بوده که باید استفاده مناسب‌تری از آن شود، ابراز کرد: آتش‌نشانی یکی از سازمان‌های بسیار مهم در سطح شهرداری‌های کشور است و باید در به‌کارگیری نیروها در آن ظرافت‌های لازم موردتوجه باشد.

شهردار قم با تأکید برافزایش چندین برابری تجهیزات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در سال‌های اخیر، بر استفاده از بودجه و کمک‌های دولتی برای تأمین تجهیزات امداد و نجات و اطفاء حریق تأکید کرد.

وی با اشاره به خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به یکی از خودروهای آتش‌نشانی قم در یکی از عملیات اطفاء حریق خارج از محدوده شهری، ادامه داد: شهرداری قم هیچ‌گونه وظیفه و رسالت قانونی در عملیات خارج از شهر ندارد و باید تعامل بین دستگاهی در جبران خسارت‌های شهرداری رعایت شود.

دکتر سقائیان‌نژاد اظهار داشت: شهرداری بر مبنای رسالت انسانی خود همواره در عملیات خارج از محدوده شهری حضور پیدا می‌کند، ولی آسیب‌ها و خسارت‌های ایجادشده به تجهیزات این سازمان در هیچ جایی مطرح نمی‌شود و حتی پیگیری برای پرداخت هزینه‌ها و خسارات صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تأمین و به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی، تأکید کرد: در بودجه سال آینده سازمان شهرداری‌های کشور ۳۰۰ میلیارد تومان برای خرید نردبان در نظر گرفته‌شده و باید مجموعه مدیریت شهری قم از این بودجه‌های شناور و کمک‌های دولتی بهره‌مند شود.

شهردار قم در پایان عنوان کرد: برای خدمات‌رسانی مطلوب، احصای مشکلات و نیازهای آینده این سازمان لازم است تا سند راهبردی و عملیاتی ۵ ساله سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تدوین و ابلاغ شود.****/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.6nik49n0m5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما