تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : 6603
رییس کمیسیون شهر سازی ومعماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری قم برای بهسازی بافت فرسوده هسته مرکزی شهر قم تسهیلات وتخفیفاتی درنظرگرفته گفت:سعی بر این است که در این شرایط اقتصادی تذکر و اخطار به مالکان بافت فرسوده داده نشود اما اگر این بافت خطر آفرین باشد شهرداری باید اخطار لازم رابدهد.
پیش بینی تسهیلات ویژه برای احیای بافت فرسوده قم/ پلاک های خطر آفرین اخطار می گیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  روح الله امراللهی رییس کمیسیون شهر سازی و معماری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهارداشت: در هسته مرکزی شهر در کنار حفظ حریم ارتفاعی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در اطراف حرم با توجه به اینکه هسته مرکزی شهر دارای بافت فرسوده است از مدیریت استان انتظار داریم که نسبت به ارائه تسهیلات و اعتبارات جهت نوسازی و بهسازی این محدوده از شهر حمایت لازم را از مردم داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: باید در بافت فرسوده و هسته مرکزی شهر تسهیلاتی به مردم ارائه شود که بتواند بافت فرسوده ملک های خود را به نحو مطلوب بهسازی کنند و استحکام بخشی لازم را انجام دهند در بحث بافت کاربردی شرایط مناسبی نداریم و این مسئله باعث می شود که در اثر مخاطرات طبیعی امکان وقوع خطر و حادثه و ریزش آوار وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: از مدیریت شهری استان انتظار می‌رود که اعتباراتی را چه از ردیف بود بودجه بهسازی بافت فرسوده و چه از ردیف اعتباراتی که از طرح حرم  است استفاده شود و در کنار آن از مردم برای احیای بافت فرسوده حمایت شود.

امراللهی بیان داشت: از طرفی از مردم هم انتظار داریم که نسبت به نوسازی املاک خود در آن محدوده اقدام کنند شهرداری اکنون تسهیلات تراکم پایه و بخشی از عوارض را در آنجا رایگان کرده است، برنامه‌ای داریم که مکمل های بیشتری را برای تشویق مردم برای بهسازی بافت فرسوده پیش‌بینی کنیم تا شهرداری هم به جهت صدور پروانه و تخفیفات دیگری که قائل می شود مردم بتوانند بافت فرسوده را بهسازی کند.

 وی عنوان داشت: از مجموعه نظام مهندسی نیز همین انتظار را داریم که برای هسته مرکزی شهر تخفیفاتی را قائل شود تا مردم رغبت بیشتری پیدا کنند تا املاک خود را در هسته مرکزی شهر بهسازی کنند.

 رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر قم  اضافه کرد : انتظار ما بیشتر از مجموعه مدیریت شهری است که از مردم حمایت کنند تسهیلات و اعتبارات را برای آنها قائل شوند که مردم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند زیرا اگر سخت گیری زیادی صورت بگیرد و اخطار داده شود مردم  با توجه به شرایط اقتصادی تحت فشار قرار می گیرند.

وی بیان داشت: اما اگر پلاک ساختمانی خطر ساز باشد و مالک آن اقدام به بهسازی و ایمن سازی نکنند شهرداری موظف است اخطارهای لازم را  نسبت به نوسازی بافت فرسوده داشته باشد.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به این سوال که برخی از املاک شخصی در بازار  که محل رفت و آمد مردم است دارای  بافت فرسوده  هستند و احتمال ریزش آنها وجود دارد  چه اقداماتی برای ایمن‌سازی آنها شده است؟ گفت: در خصوص بافت فرسوده مخصوصا در مکان های که محل رفت و آمد مردم هستند و ساختمان های وجود دارند که به قدری فرسوده هستند که ایجاد خطر می کنند شهرداری از جنبه ایمنی چه در بحث آتش سوزی و چه در بحث استحکام و ایمنی و اخطارهای لازم را مکرراً به مالکان داده است ما پیگیری می‌کنیم که اخطارهای لازم را نیز بدهند تا مالکی نسبت به رفع خطر آن ساختمان اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.z93rak93wpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما