تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : 6545
آیت الله علوی گرگانی گفت: باید قرآن را ملاک و معیار اصلی در امر تبلیغ قرار دهیم و مردم را به این کتاب مبارک و اندیشه در آن سوق دهیم.
 قرآن باید ملاک و معیار اصلی در تبلیغ دین باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر سه شنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و سرگروه‌های تبلیغی این سازمان گفت: خداوند در سوره مبارکه «ص» و در آیه ۲۹ می‌فرماید «کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَلِیَتَذَکَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ» به این معنا که قرآن کتابی مبارک و عظیم عظیم‌الشأن است که به تو (پیامبر اسلام) نازل کردیم تا امت در آیاتش تفکر کنند و صاحبان مقام عقل متذکر شوند.

وی افزود: کتاب مبارک به این معناست که قرآن از هر جهت دوای درد بشر است و می‌تواند تمام مشکلات انسان‌ها را حل کند به شرطی که به دستورات آن عمل کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بر این اساس باید قرآن را ملاک و معیار اصلی در امر تبلیغ قرار دهیم تصریح کرد: در بخش دیگر این آیه به مسئله تدبر در آیات وحی تصریح شده زیرا قرائت صرف، نمی‌تواند فایده کاملی داشته باشد بلکه اگر در فهم قرآن تلاش کنیم و معنای صحیح زندگی را دریابیم، آنگاه می‌توانیم به سعادت دست یابیم.

وی ادامه داد: صاحبان مقام عقل در این آیه مورد توجه قرار گرفته‌اند، به این معنا که همه مردم دعوت پیامبران و مبلغان دینی را بر نمی‌تابند و ممکن است آنها را مورد تمسخر و توهین قرار دهند و حتی به گواه تاریخ، انبیای الهی را به قتل برسانند، تنها آن دسته که اهل تفکر و تعقل باشند، سخن حق را درک می‌کنند و نجات می‌یابند بنابراین نباید از قلت جمعیت حق و کثرت طرفداران باطل هراس داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: بر اساس روایتی از حضرت علی (ع)، قرآن بهترین کتاب موعظه و بهترین موعظه آن نیز همان عبارات «قل هوالله احد» است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.ab0urhbssiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما