تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : 6513
غیرت، از خودگذشتگی و روحیه جهادی سه شاخصه‌ای اصلی رزمندگان 8 سال دفاع بود/ احیای ارزش‌های دفاع مقدس لازم و ضروری است
غیرت، از خودگذشتگی و روحیه جهادی سه شاخصه‌ای اصلی رزمندگان 8 سال دفاع بود
 شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 8 سال دفاع مقدس یادآور بزرگی و عظمت ملتی است که باشکوه و باصلابت از کشورشان دفاع کردند و اجازه نداند دشمن ذره‌ای از خاک کشور را تصرف کند.
وی غیرت، از خودگذشتگی و روحیه جهادی را از شاخصه‌های اصلی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس برشمرد و گفت: جنگ تحمیلی 8 ساله جنگ یک کشور با تمامی کشورها و ابرقدرت‌های جهان بود اما این غیرت و مردانگی رزمندگان موجب شد که دشمن متجاوز نتواند به اهداف خود برسد.
صادقی نسب افزود: تحریم تسلیحاتی در دوران دفاع مقدس باعث شده که دانشمندان و جوانان این مرزوبوم خود وارد عمل شوند و با مدیریت مثال‌زدنی تجهیزات نظامی را تولید کنند به‌طوری‌که امروز جمهوری اسلامی ایران از ثمرات درخشان برنامه موشکی خودش که در طول جنگ آغاز کرده بهره‌مند شده است.
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: واقعیت‌های جنگ بسیار زیاد هستند و توسط کارشناسان مختلف در خصوص آن‌ها بحث شده اما آنچه که مهم است زنده نگه‌داشتن فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است، ارزش‌هایی که باعث توفیق و پیروزی ما در دفاع مقدس شد.
وی دوری از ارزش‌های دفاع مقدس را باعث مشکلات اخیر دانست و گفت: دوری جستن از ارزش‌های دفاع مقدس در طی دهه‌های اخیر موجب شده که خسارت‌های فراوانی به کشور وارد شود.


گفتگو از حسن محمدی مطلع



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.q93rak9nwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما