تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : 6454
وبینار تخصصی چالش‌ها و ابعاد مختلف مدیریت درآمد شهرداری‌ها به همت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری قم و با حضور شهرداری‌های مختلف کشور برگزار شد.
برگزاری وبینار تخصصی چالش‌ها و ابعاد مختلف مدیریت درآمد شهرداری‌ها به همت شهرداری قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری وبینار تخصصی چالش‌ها و ابعاد مختلف مدیریت درآمد شهرداری‌ها به همت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری قم و با حضور شهرداری‌های مختلف کشور برگزار شد.

در این وبینار اسماعیل زیارتی نصرآبادی رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سید مرتضی حسام‌نژاد معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، علی‌اصغر جدی مشاور شهردار قم، عزیز پدرام مدرس دوره‌های آموزشی شهرداری‌ها و شوراها، محمود فتح‌اللهی و شهلا اشرفی عضو چهارمین و پنجمین  دوره شورای اسلامی شهرکرد و مدیر پروژه مغایرت گیری املاک شهرداری شهرکرد، محمود عبدالله زاده رئیس اداره توسعه ناحیه‌ای شهرداری مشهد و سید هاشم محمدی کارشناس مسئول دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان سخنرانی کردند.

مهم‌ترین موضوعاتی که در این وبینار مطرح شد، به بازنگری منابع شهرداری برای ایجاد منابع پایدار اختصاص داشت.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم در این جلسه تأکید کرد: اثربخشی منابع مالی نیازمند شناسایی، فرآوری و تخصیص است و باید این روند در تمام حوزه‌ها انجام‌شده و به‌صورت کامل همه حوزه‌ها موردبازنگری قرار گیرد.

حسام نژاد یادآور شد: کسانی که در بخش مدیریت منابع هستند باید با رویکرد مصرف فرآوری منابع را انجام دهند و طوری منابع را فرآوری کنند که بدانند مصارف منابع به چه صورت است.

همچنین رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این جلسه، نبود درآمدهای پایدار را در آینده عامل ایجاد مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در دهه‌های پیش رو و در گام دوم انقلاب باید رویکردهای جدیدی درزمینه منابع و مدیریت منابع درآمدی در شهر و همچنین مدیریت هزینه‌های شهرداری که به‌نوعی درآمد است، تعریف کرده و شهرها را به روشی نوین اداره کنند.

اسماعیل زیارتی نصرآبادی ادامه داد: تغییر رویکردهای مدیریت بر درآمد و مدیریت هزینه در شهرداری باید بتواند درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد کرده و وابستگی شهرداری‌ها را به منابع مالی دولتی و منابع درآمدی که سود و زیان آن متوجه شهروندان و شهر می‌شود، قطع کند.***/ن

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.mnik49nyy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما