تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 6451
دبیرکل فدراسیون دوومیدانی کشور در گفتگو با قم فوری؛

پیست‌های دوومیدانی کشورمان استاندارد نیست

دبیرکل فدراسیون دوومیدانی کشور با اشاره به استاندارد نبودن پیست‌های دوومیدانی کشور گفت: در کشور پیست‌های تارتان بسیاری وجود دارند ولی متأسفانه به دلیل اینکه از استاندارد خوبی برخوردار نیستند نمی‌توانیم با پیست‌های پیشرفته که در دنیا به‌صورت موندو و باکیفیت ساخته می‌شود رقابت کنیم.
پیست‌های دوومیدانی کشورمان استاندارد  نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی رضایی دبیرکل فدراسیون دوومیدانی کشور در گفتگو با خبرنگار قم فوری با اشاره به اینکه دوومیدانی ورزش اول المپیک است اظهار داشت: فدراسیون دوومیدانی جزو شش فدراسیونی می‌باشد که توانسته در المپیک مدال کسب کند و با برنامه‌ریزی‌های فدراسیون برای آینده امیدواریم در المپیک پیشرو در کشور فرانسه بتوانیم دومین مدال را در این آوردگاه برای میهن عزیزمان به ارمغان بیاوریم.
وی با اشاره مدال‌های متعدد در دوومیدانی بیان داشت: دوومیدانی به دلیل وجود ماده‌های مختلف و دارابودن ۱۴۴ مدال در این رشته ورزشی که می‌توان گفت چیزی حدود یک ششم از کل مدال‌های المپیک در این رشته ورزشی توزیع می‌شود و در دنیا و المپیک به‌عنوان رشته اول ورزشی محسوب می‌شود.
دبیرکل فدراسیون دوومیدانی کشور با اشاره به فاصله دوومیدانی ایران با استانداردهای جهانی گفت: از نظر میزان فاصلهٔ استانداردهای جهانی با کشورمان باید گفت که این فاصله از زمین تا آسمان است؛ این فاصله به دلیل وجود تحریم‌ها و مشکلات ایجاد شده از این اقدام ناجوانمردانه برخی کشورها صورت‌گرفته است و عدم ورود ابزار و امکانات به کشور می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه علم دوومیدانی وارداتی است اظهار داشت: در ورزش دوومیدانی بخش عظیمی از ابزار و وسایل به‌صورت وارداتی می‌باشد و حتی می‌توان گفت علم دوومیدانی نیز وارداتی است، به دلیل وجود این مسائل اختلاف فاحشی میان دوومیدانی ایران و جهان وجود که این موضوع باعث شده ایران در المپیک تنها یک مدال توسط آقای احسان حدادی در المپیک لندن کسب کرده باشد.
رضایی با اشاره به اهمیت‌دادن کشورهای پیشرفته به دوومیدانی بیان داشت: دوومیدانی رشته اول المپیک و مادر ورزش‌ها می‌باشد، در کشورهای پیشرفته از نظر فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی به دوومیدانی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند زیرا بر این باورند که دوومیدانی رشته پایه و مادر است و بااهمیت دادن به این رشته تمام رشته‌های ورزشی دیگر رشد و اعتلای بسیار مطلوبی پیدا خواهند کرد زیرا هرآنچه برای موفقیت در رشته‌های ورزشی نیاز است به‌صورت یکجا در رشته دوومیدانی وجود دارد.
وی با اشاره به استاندارد نبودن پیست‌های دوومیدانی کشور گفت: در کشور پیست‌های تارتان بسیاری وجود دارند ولی متأسفانه به دلیل اینکه از استاندارد خوبی برخوردار نیستند نمی‌توانیم با پیست‌های پیشرفته که در دنیا به‌صورت موندو و باکیفیت ساخته می‌شود رقابت کنیم.
دبیرکل فدراسیون دوومیدانی کشور با اشاره به ورود صنعتگران برای تأمین تجهیزات اظهار داشت: نیاز این است که ابزار و امکاناتی از خارج از کشور وارد شو، به طور مثال نیزه‌های پرش‌بانیزه می‌باشد که نمی‌توانیم در کشور تولید کنیم، کفش‌های تخصصی دوومیدانی که تخصص ساخت را در کشورمان نداریم؛ امیدواریم که صنعتگران با ورود به این موضوع هم به پیشرفت کشور، هم ارتقای استانداردها و همچنین تأمین ابزارآلات این رشته کمک کنند.
وی در پایان با توصیه به ورزشکاران خاطرنشان کرد: توصیه من به ورزشکاران این است که وارد مسائل حاشیه‌ای در ورزش نشوند، سعی و تلاش را در دستور کار خود قرار دهند، با هیئت ورزشی خود هماهنگ و در ارتباط باشند زیرا هیئت‌ها و مربیان در روند روبه‌رشد ورزشکاران مؤثر هستند که این نیاز به ارتقای سطح دانش مربیان و سطح کیفیتی هیئت‌ها می‌باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.mn-t23nkzftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما