تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : 6422
نشست خبری مسئول فرهنگی و مسئول روابط عمومی شرکت تجارت آفرین ماندگار با نام سرای ایرانی، به منظور تشریح خدمات این مجموعه اقتصادی در مباحث مختلف اشتغالزایی، حمایت از کالای ایرانی و ... برگزار شد.
«مجموعه فروشگاهی سرای ایرانی» پیشگام در تحقق فرمایشات رهبر انقلاب برای اشتغالزایی و ترویج مصرف کالای ایرانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  علی اصغر عبدالحی (مسئول روابط عمومی شرکت تجارت آفرین ماندگار – سرای ایرانی) صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در تشریح فعالیت های این مجموعه اقتصادی، اظهار داشت: مجموعه سرای ایرانی در سال ۱۳۹۳ در ۱۷ هزار متر مربع به بهره برداری رسید و کار خود را با فروش مبلمان و برخی دیگر از محصولات ایرانی آغاز کرد.

وی با بیان این که در مرحله فعالیت فاز اول مجموعه سرای ایرانی، حدود ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم که میانگین سنی ایشان زیر ۲۵ سال و اکثر از آقایان بودند ایجاد شد، خاطرنشان کرد: اگر چه برخی از کارکنان مجموعه سرای ایرانی از خانم های محترم هستند، اما بیشتر کارکنان را آقایان تشکیل می دهند، چون مدیریت عالی مجموعه اعتقاد دارد اشتغال یک آقا، یعنی چرخیدن چرخ یک خانواده و یا ایجاد انگیزه بیشتر برای تشکیل زندگی و به همین منظور به این مهم توجه داریم.



مسئول روابط عمومی سرای ایرانی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۷ نیز با افتتاح فاز دوم این مجموعه اقتصادی، ۳۰هزار متر مربع دیگر هم به مجموعه سرای ایرانی اضافه شد که بیشتر فروش لوازم خانگی و کالای خواب را در دستور کار قرار داد و در نهایت باعث ایجاد اشتغال مستقیم ۹۰۰ نفر شد.

وی با بیان این که مجموعه سرای ایرانی افتخار می کند که در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و ترویج مصرف تولیدات ملی نقش آفرینی می کند، گفت: حدود ۸۰ درصد مشتریان این مجموعه بزرگ اقتصادی، افرادی خارج از شهر قم و غیر بومی هستند و برای مثال از شهرهایی مثل آستارا، زاهدان، ایذه و … مشتریانی برای خرید لوازم خانگی، جهیزیه، فرش و … به ما مراجعه می کنند.

عبدالحی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه های همیشگی مقام معظم رهبری ایجاد اشتغال برای جوانان بود و خدا را شاکریم که مجموعه سرای ایرانی موفق شده است با فعالیت در شهر کریمه اهل بیت(س) و قم مقدسه، بالای ۵هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.

وی با بیان این که فروشگاه دیگر سرای ایرانی در محل بلوار غدیر روبروی بوستان علوی راه اندازی شده است، گفت: اگر این مجموعه هم به صورت کامل راه اندازی شود، حدود یک هزار شغل مستقیم دیگر ایجاد خواهد شد.

*ملاک ما عمل به سیره مقام معظم رهبری است

در ادامه حجت الاسلام زینی وند مسئول فرهنگی مجموعه اقتصادی سرای ایرانی، اظهار داشت: مجموعه سرای ایرانی توانسته است با همکاری و تعامل با نهادهای دولتی و خصوصی از جمله کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، به تأمین جهیزیه عروسان نیازمند اقدام کند، به این ترتیب که خود کمیته امداد تحقیقات لازم در خصوص نیازمند بودن یک عروس و داماد را انجام و در صورت صلاحدید آنان را به سرای ایرانی معرفی می کند تا کمک جهیزیه دریافت کنند.



وی افزود: همچنین سالانه حدود ۱۰میلیارد تومان توسط مجموعه سرای ایرانی برای کودکان بی سرپرست هزینه می شود.

حجت الاسلام زینی وند، با بیان این که ملاک و معیار ما در برخورد با مردم باید سیره مقام معظم رهبری باشد، گفت: مجموعه سرای ایرانی با آموزش های مستمر اخلاقی و عقیدتی به پرسنل خود، ضمن نظارت بر کار ایشان، نسبت به مشتریانی که بعضا از شهرستان های مختلف هستند و شاید به شیوه حجاب و عفاف در قم آشنایی نداشته باشند، تذکرات صمیمانه می دهد و از این منظر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، یک برخورد هوشمندانه دارد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.0dviw6dj0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما