تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 6357
مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به اینکه ۹۹/۹ درصد نسخه های الکترونیکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی قم الکترونیکی است گفت: در نسخه های الکترونیکی خطا به علت دست خط پزشکان وجود ندارد و سابقه بیمار در سامانه ثبت می شود.
 ۹۹ درصد نسخه ها‌ در مراکز تامین اجتماعی قم الکترونیک است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری داوود علیمحمدی مدیر بخش درمان سازمان تامین اجتماعی قم طی نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های بیمارستان امام رضا علیه السلام برگزار شد اظهار داشت:  تمام کشورهای دنیا که از نظر اقتصاد سلامت جایگاه خوبی دارند نسخه های الکترونیکی را شروع کردند از سال ۹۵ در ایران نسخه الکترونیکی شروع شد و در قم بعد از یک ماه ۹۸درصد از نسخه های پزشکان در مراکز ملکی الکترونیکی شد در ۸ماه اول سال یک میلیون ۳۰۰هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که ۹۹/۹درصد نسخه ها در مراکز ملکی تامین اجتماعی قم الکترونیکی بود.

وی اضافه کرد:  در مهر سال گذشته حدود ۲تا ۵ درصد نسخه ها در استان الکترونیک بود اما اکنون ۹۶ درصد نسخه ها در مطب ها الکترونیکی و در آزمایشگاه ها تقریبا همه نسخه ها الکترونیکی است اما در نسخه های دانشگاه خیلی عقب بودیم اما در سه ماه گذشته بالای ۶۰  درصد نسخه های دانشگاه علوم پزشکی قم هم الکترونیکی است .

مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم اضافه کرد: مزیت نسخه های الکترونیکی این است که در مراکز ملکی تامین اجتماعی سابقه کامل بیمار و داروهای که در گذشته مصرف کرده است مشخص است.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی که در ابتدای شروع نسخه های الکترونیکی مانند قطعی برق زیرساخت اینترنت و سامانه نسخه های الکترونیکی وجود داشت که کمتر شده است از ۱۰/۱  نسخه های کاغذی کاملا حذف خواهد شد و در درمان بیماران مفهومی نخواهد داشت.

وی بیان داشت: هزینه های چاپ دفتر های درمانی تامین اجتماعی سالانه ۶۰ میلیارد تومان بود اما اکنون هزینه های زیرساخت نسخه های الکترونیکی ۱۰برابر شدن است.

علیمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا که چرا پزشکان همچنان نسخه کاغذی صادر می کنند و اعلام می کنند تامین اجتماعی نسخه های کاغذی را می خواهد؟ گفت: خیر بعد از انجام این طرح تنها نسخه های الکترونیکی کافی است و نیازی به نسخه های کاغذی نیست اما در ابتدا پزشکان برای ثبت نسخه های الکترونیکی مقاومت می کردند و برای راحتی کار خود تنها در سامانه ویزیت را ثبت می کردند و دارو ها را روی نسخه کاغذی ثبت می کردند.

مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم عنوان داشت: برای تشویق پزشکان برای ثبت الکترونیکی نسخه ها ۸۰ درصد هزینه پزشکان همان روز ویزیت پرداخت می شد و ۲۰ درصد مابقی طی ۱۰ روز در ماه بعد واریز می شد در حالی که در نسخه های کاغذی ۴ماه زمان می برد پول پزشکان واریز شود.

وی بیان داشت: نسخه های الکترونیکی مزایای بسیاری زیادی دارند از جمله اینکه چندین هزار صف برای گرفتن دفترچه کم شده است همچنین پزشک نتایج زحماتی را که برای بیمار می کشد را مشاهده می کند همچنین یکی از مشکلات دست خط پزشکان بود که گاهی اوقات برای داروخانه نامفهوم بود و ممکن بود داروهای اشتباه داده شود در نسخه‌های الکترونیکی برطرف شد.

علیمحمدی تصریح کرد: همچنین با نسخه های الکترونیکی سبک نسخه نویسی در استان و اقلام دارویی و مکان های که داروها مصرف می شود مشخص می شود.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.pqea2bq1mla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما