تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : 6273
شهردار قم با صدور دستور ویژه‌ای به مدیران شهری خواستار اجرای طرح پایش مناطق و محلات شهر باهدف ایجاد زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان و رفع ضعف‌های ساختار اداری شهرداری قم در این زمینه شد.
دستور شهردار قم برای اجرای طرح پایش محلات شهری/ اولویت توزیع عادلانه خدمات شهری در بازنگری ساختار سازمانی شهرداری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوریددکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم خواستار اجرای طرح پایش مناطق و محلات شهر باهدف ارائه خدمت بهتر به شهروندان شد و گفت: با توجه به توسعه شهری و افزایش جمعیت شهروندان که در شهر قم شاهد آن بوده‌ایم، نیاز است تا پس از گذشت یک دوره ۱۰ ساله و افزایش مناطق شهر قم به ۸ منطقه شهری در سال ۱۳۹۰، به دنبال بازنگری در ساختار سازمانی شهرداری مناطق و در صورت نیاز انجام اقدامات و پیگیری‌های لازم برای افزایش آن باشیم.

<وی تقسیم‌بندی جغرافیا و ساکنان در هر منطقه و نیازسنجی دقیق درخواست‌ها و مشکلات شهروندان را از اجزاء لازم‌الاجرا در این طرح دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت شهر قم و امکان افزایش و بازنگری تعداد مناطق شهری در ساختار اداری، می‌توان رویکرد توزیع عادلانه خدمات را بیشتر و بهتر دنبال نمود تا طیف گسترده‌تری از شهروندان، سطح مطلوب و قابل قبولی از خدمات‌رسانی شهرداری را شاهد باشند.

شهردار قم ابعاد مختلف این موضوع و هماهنگی آن با سیاست‌های چابک‌سازی و توانمندسازی ساختار اداری و توزیع مأموریت‌ها و لحاظ صرفه و صلاح شهر و شهرداری را از دیگر الزامات اجرای این طرح دانست که بایستی موردتوجه قرار گیرد.

دکتر سقائیان‌نژاد مناطق شهری را خط نخست خدمات‌رسانی به شهروندان دانست و ادامه داد: بیشترین ارتباط شهروندان با شهرداری در مناطق انجام می‌گیرد و این ارتباط بایستی به سمتی برود تا افزایش محسوسی در نوع خدمات ارائه‌شده با شهروندان را در پی داشته باشد و شهروندان این خدمت‌رسانی را درک نمایند.

وی بابیان ضرورت توجه به نیازهای طیف‌های گسترده شهروندان از خدمات بخش‌های مختلف شهرداری گفت: مدیران شهری باید طوری برنامه‌ریزی لازم را در ارائه خدمات به شهروندان قمی داشته باشند که شاهد توزیع عادلانه امکانات به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار باشیم.

شهردار قم استناد و توجه به اسناد بالادستی ازجمله چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ و سند عملیاتی قم ۱۴۰۴ را متذکر شد و ادامه داد: در افق‌های ترسیم‌شده در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری به رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار به‌عنوان یک اولویت اساسی در شهرداری قم توجه شده است تا در پایان این برنامه و با یک همت جمعی این مهم به تحقق برسد تا بتوانیم ادعا کنیم که در شهر قم محله کمتر برخوردار وجود ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.aemfuqe8tsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما