تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : 6272
لایحه اخذ مجوز کاهش 40 درصدی عوارض ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن از سوی شهرداری قم به شورای اسلامی شهر قم ارائه و پس از بررسی در صحن علنی شورا به تصویب رسید.
کاهش ۴۰ درصدی عوارض ساختمانی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد رمضانی در هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، در خصوص لایحه اخذ مجوز کاهش ۴۰ درصدی عوارض ساختمانی متعلق به طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: سال گذشته دو ارگان متولی احداث واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن بودند، یکی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگری ستاد اجرایی فرمان امام که بنیاد مسکن به‌عنوان مجری و ستاد اجرایی به‌عنوان کارگزار وارد این طرح‌شده‌اند.

وی مشکلات ثبت‌نام مسکن ملی در سامانه این طرح را یادآور شد و افزود: از قبل پروانه احداث ۵۰۰ واحد به بنیاد مسکن در خیابان هویزه و محله ۸ صادرشده بود و ۱۷ هکتار نیز در محله ۱۰ ازنظر تفکیک و دستور نقشه به تأیید رسید اما ستاد اجرایی نتوانست سایر مجوزها را به‌موقع اخذ نماید.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم علت افزایش قیمت عوارض مسکن ملی را موردتوجه قرارداد و گفت: عوارض ساختمانی متعلق به طرح اقدام ملی مسکن که از طرف مردم پرداخت می‌شود به علت فراهم نبودن شرایط و کم بودن زمان، باوجود نهایی شدن بخشی از آن از طرف وزارت راه و شهرسازی با تغییراتی مواجه شده است.

وی ادامه داد: با پیگیرهای انجام‌شده بخشی از عوارض نهایی شد اما با توجه به زمان کم و تفاوت‌های قوانین در ستاد اجرایی و بنیاد مسکن از آغاز سال جدید عوارض به قیمت سال ۱۴۰۰ محاسبه شد و اختلاف قابل‌توجهی به وجود آمد که مردم درخواست تخفیف داشتند.

رمضانی پیشنهاد تخفیف ۴۰ درصدی از سوی مجموعه شهرداری را مطرح و تصریح کرد: می‌توانیم این تخفیف را در قالب صندوق طرح اقدام ملی مسکن پیگیری کرده و این میزان تخفیف را ارائه کنیم. البته این تخفیف فقط در این پروژه وجود خواهد داشت و پروژه‌های بعدی متفاوت خواهد بود.

سپس محسن محرری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: فرآیند مطالبه این تخفیف‌ها از دولت باید مشخص شود چراکه پروژه‌های تولید مسکن ادامه خواهد داشت و باید نحوه مطالبه حقوق شهر را دنبال کنیم.

این لایحه درنهایت بارأی اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.***/ن

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.yaqct1arrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما