تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 6154
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به پیام شهدا به نسل جوان گفت: پاکی، معنویت، صداقت، معرفت، مردانگی و ایثار پیام شهدا به نسل جوان است.
قم 320 شهید ورزشکار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار استان قم با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که فرصتی فراهم شده تا امروز یادی کنیم از عزیزانی که در دوران پرافتخار ورزشی خود در عرصه‌های فنی و اخلاقی بارهاوبارها خوش درخشیدند و نام استان قم را پرآوازه کردند و در شرایطی که کیان اسلامی نیاز به دفاع داشت از میهن عزیزمان لا تمام وجود حفاظت و حراست کردند.

وی ادامه داد: تکریم از مقام شهدا وظیفه ماست، اکنون وظیفه ماست که در راه و مسیر شهدا که مسیر عزت و شرف است گام برداریم. حفظ این حرمت یعنی حفظ، تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ یعنی اینکه شهادت راه عزت است و شهدا نزد ملت ایران عزیز هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان داشت: باید بدانیم که قهرمانان و پهلوانان واقعی، شهدای حماسه هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم هستند که نام‌آوران ورزشی استان قم باید عزت، ایستادگی و اخلاق آنها را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

وی با اشاره به 320 شهید ورزشکار استان قم اظهار داشت: امروز نام 320 شهید سرافراز ورزشکار استان قم در بین 6090 شهید استان بیانگر تجلی ارزش های فرهنگی در میان ورزشکاران استان است.

رسول منعم با اشاره به پیام شهدا به نسل جوان خاطرنشان کرد: پاکی، معنویت، صداقت، معرفت، مردانگی و ایثار پیام شهدا به نسل جوان است و مشی و مرام شهیدان باید سرلوحه رفتار و منش همه خصوصاً ورزشکاران و قهرمانان فعال استان در عرصه‌های مختلف باشد.

وی در ادامه بیان داشت: آن چیزی که شهدا به ما آموختند این است که روحمان را نیز مانند جسم خود تقویت کنیم و نه بر کسی ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان قم در 2 سال اخیر، اظهار داشت: فضاسازی فرهنگی با موضوع شهدای استان در مناسبت‌های مختلف، جمع‌آوری عکس و تهیه کتاب شهدای ورزشکار استان، برگزاری مسابقات متعدد ملی در استان بنام کنگره ملی شهدا، دیدار و ملاقات با خانواده معظم شهدای ورزشکار از مهم‌ترین اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان قم نام برد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.mn-t23nzkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما