تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : 5697
رئیس گروه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم از تدوین اطلس محلات در شهرداری قم خبر داد و گفت: شناسایی و تحلیل اطلس انجام‌شده و در حال حاضر در مرحله معیارها و شناسایی مرز محلات هستیم و تا پایان امسال این اطلس نهایی می‌شود.
تدوین اطلس محلات شهر توسط شهرداری قم/اطلاعات کامل مناطق و محلات قم جمع‌آوری شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری فرهاد یامولا در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، به اهمیت جمع‌آوری اطلاعات دقیق از شرایط محلات اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه گونه‌بندی محلات به‌نوعی شناسایی محلات شهر قم بوده که از سال ۹۷ آغازشده و در حال انجام است.

وی به برخی مشکلات طرح تفصیلی اشاره کرد و افزود: داشتن اطلاعات دقیق از محلات می‌تواند بسیاری از مشکلات طرح تفصیلی و اسناد بالادستی را برطرف کرده و باید بدانیم نگاه کلان طرح تفصیلی، نیازمند شناخت صحیح محلات به‌عنوان زیرمجموعه ناحیه و منطقه است.

رئیس گروه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: تدوین اطلس محلات و گونه‌بندی محلات یکی از برنامه‌های مطالعاتی مهم در شهرداری قم بوده که خوشبختانه با همه مشکلات آغازشده و امروز در مرحله تحلیل است.

وی از تغییر احتمالی مرز مناطق در اطلس محلات خبر داد و ابراز کرد: هنوز خروجی کار مشاور در مرحله تحلیل بوده و به خروجی نهایی محله بندی نرسیده‌ایم، اما شاید در خروجی نهایی، مرز مناطق نیز کمی جابه‌جا شود.

یا مولا، محتوای مطالعاتی اطلس محلات را تشریح کرد و گفت: این اطلس تمام اطلاعاتی مرز محله، تعداد خانوار ساکن، قومیت محله، اطلاعات کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محلات را مشخص کرده و می‌تواند در تدوین بودجه سالانه شهرداری تأثیرات زیادی داشته باشد.

وی یکی دیگر از اهداف تدوین اطلس محلات را خدمات‌رسانی دقیق دانست و خاطرنشان کرد: این اطلاعات همچنین در نظام حمل‌ونقلی و بودجه‌ریزی مناطق و طرح‌های موضوعی و موضعی که در قالب طرح تفصیلی برنامه‌ریزی می‌شود، مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس گروه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: شناسایی و تحلیل اطلس انجام‌شده و در حال حاضر در مرحله معیارها و شناسایی مرز محلات هستیم و بر اساس برنامه زمان‌بندی قرار است تا پایان امسال این اطلس نهایی شده و مصوبات آن گرفته شود.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.3awct1aqybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما