تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 5691
7500 مترمربع فضای سبز در بلوار شهید سپهبد سلیمانی در محدوده منطقه سه شهری و پارکسوار شمالی اجرا می‌شود.
فضای سبز بلوار شهید سلیمانی توسعه می‌یابد/کاشت گیاهان سازگار با اقلیم قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، محور بلوار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با توجه به اهمیت ترافیکی، عبور و مرور شهری و تردد بالای روزانه، ازلحاظ منظر شهری اهمیت بالایی دارد که در این زمینه توسعه فضای سبز آن در دستور کار قرار دارد.

در این زمینه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، نگاه ویژه‌ای در زمینه توسعه فضای سبز این بلوار دارد و در این خصوص با دو رویکرد توسعه فضای سبز و حفظ و نگهداری عرصه با کیفیت بالا، پروژه‌ها پیگیری می‌شود.

در حال حاضر در این محور در سه منطقه توسعه فضای سبز پیگیری می‌شود که یکی از این مناطق محدوده منطقه سه است که با توجه به اصلاح ترافیکی و عملیات عمرانی که برای اصلاح معبر سواره در حاشیه پارکسوار شمالی ایجادشده، عرصه‌ای برای ایجاد فضای سبز فراهم‌شده که بخش‌هایی از آن در ابتدای سال زیر کشت رفته است.

عرصه‌ای بالغ‌بر ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در این محدوده آماده توسعه فضای سبز شده که با اعتبار هشت میلیارد ریالی با تکمیل عملیات عمرانی، آماده‌سازی بستر و اصلاح خاک در حال انجام است.

هم‌اکنون خاک بستر در حال برداشت، خاکریزی و اصلاح است که این عرصه با اجرای عملیات آبیاری تحت‌فشار همراه خواهد بود تا بهره‌وری کامل صورت گیرد و با توجه به‌ضرورت و محدودیت‌های آب منطقه‌ای، از گیاهان پوششی سازگار با اقلیم قم استفاده خواهد شد.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.oqpa2bqesla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما