تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : 5687
در یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم سه لایحه پیشنهادی کمیسیون‌های تخصصی با رأی اکثریت اعضا تصویب شد.
برگزاری یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با بررسی ۳ لایحه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با حضور اعضای شورای شهرT دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، معاونان  و مدیران شهرداری و به ریاست دکتر حسین اسلامی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

حضور حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران و نوروزی معاون مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به همراه رونمایی از کتاب «مدیریت روسازی در عصر حاضر» و همچنین رونمایی از پوستر روز قم، از رویدادهای مهم این جلسه بود. همچنین جلسه اعضای شورای شهر قم با مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در ادامه جلسه علنی به‌صورت غیرعلنی برگزار شد.

اخذ مجوز واگذاری واحد مربوط به صدور پروانه و نقل و انتقالات تاکسی به شرکت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری اولین لایحه یازدهمین جلسه شورای علنی شهر قم بود که با رأی اکثریت اعضا تصویب شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم در خصوص این لایحه، بیان کرد: هم‌اکنون ۲ راه اصلی برای صدور پروانه و نقل انتقالات تاکسی به شرکت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری وجود دارد که نخستین آن اقدام از طریق دفاتر پیشخوان دولت است.

سید محمدحسین دهناد ادامه داد: همچنین سامانه‌ای نیز به‌صورت الکترونیکی و بدون پرداخت هزینه توسط رانندگان توسط شهرداری قم فعال‌شده است.

وی ادامه داد: به دلیل عدم شناخت بسیاری از رانندگان تاکسی از سامانه‌های الکترونیکی در این مصوبه شورای شهر قم به دنبال آن است تا شرکت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری نیز با حفظ مزیت رقابتی بتوانند این اقدامات را مانند دفاتر پیشخوان با ۳۰ درصد نرخ کمتر و ترجیحاً غیرحضوری انجام دهند.

طرح شورا مبنی بر به‌کارگیری حجت‌الاسلام ابراهیمی به‌عنوان مشاور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر لایحه دیگر این جلسه بود که با نظر مثبت اعضا مصوب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم در بیان ضرورت به‌کارگیری مشاور جدید در کمیسیون فرهنگی، اظهار داشت: با توجه به جایگاه شهر مقدس قم و مجموعه‌های حوزوی، تصمیم بر این شد تا از وجود حجت‌الاسلام ابراهیمی برای ارتباط مشترک بین حوزه و نهاد شورا استفاده شود و نقطه نظرات حوزه علمیه در مدیریت شهری موردتوجه قرار بگیرد.

همچنین طرح خارج از دستور شورا بر به‌کارگیری وحید ترابی به‌عنوان مشاور و دبیر توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری نیز با موافقت اعضای شورای شهر قم نهایی شد.

معصومه آمره عضو شورای شهر قم در توضیح این طرح، بیان کرد: هدف از تشکیل کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات، عدالت محوری در شهر بود و برای این مسئله باید اطلاعات جامعی از شهر قم در دست مدیران شهری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس پروژه‌ای برای احصای ظرفیت‌های امکانات و زیرساخت‌های شهری توسط شهرداری قم در سطح محلات قم آغازشده است.

آمره گفت: برای پیشبرد بهتر این پروژه و حرکت در مسیر عدالت محوری تصمیم بر این شد تا از وجود یک نیرو خارج از توان شهرداری باسابقه مطلوب در این عرصه استفاده شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.6nmt23n-qftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما