تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : 5674
عضو شورای اسلامی شهر قم از لزوم تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نابینایان در شورای شهر خبر داد و گفت: شنیدن مشکلات و دغدغه‌های این افراد گام نخست در سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌های کاربردی در شهر بوده و باید مدیران از مرحله سیاست‌گذاری و تصویب مصوبات عبور کنند.
لزوم تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نابینایان در شورای شهر قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری معصومه آمره در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز و در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی روز جهانی نابینایان در بوستان شهید بنیادی، رسیدگی به مشکلات نابینایان و معلولان جامعه را نیازمند ایجاد نگاهی تخصصی در بین مدیران دانست و اظهار داشت: باید کارگروه ویژه‌ای برای این افراد در شورای شهر و شهرداری و با حضور نمایندگان این افراد تشکیل شود.

وی شنیدن مطالبات این افراد را برای سیاست‌گذاری درست و اصولی لازم دانست و افزود: کاش مدیران برای یک روز با شرایط معلولان و نابینایان در شهر تردد کرده تا برای رفع مشکلات این افراد از مرحله سیاست‌گذاری و تصویب مصوبات عبور کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم، بسترسازی مناسب برای شهروندان دارای شرایط خاص حرکتی را کند و غیراصولی دانست و تصریح کرد: در کلان‌شهرهای دیگر در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک کارهای خوبی برای این افراد انجام‌شده و می‌توان از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

وی حرکت به سمت هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل را یکی از اقدامات مؤثر در این حوزه دانست و ابراز کرد: در شهر قم تنها اقدامات اولیه در حوزه بسترسازی مناسب برای این افراد انجام‌شده و امیداریم حرکت شهرداری برای این افراد سرعت بیشتری پیدا کند.

آمره از دعوت انجمن‌ها و سمن‌های جامعه نابینایان به شورای اسلامی شهر قم خبر داد و گفت: شنیدن مشکلات و دغدغه‌های این افراد گام نخست در سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌های کاربردی در شهر بوده و تا زمانی که مستقیم با این افراد ارتباط نداشته باشیم نمی‌توانیم اقدام جامع و کاربردی انجام دهیم.

وی هوشمند سازی تقاطع معصومیه را یک اقدام عملیاتی شاخص در این حوزه عنوان کرد و افزود: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم طرح‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی داشته و امیدواریم شاهد عملیاتی شدن تمام طرح‌ها باشیم.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.50k2yt09oa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما