تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : 5672
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: شهرداری تنها یکی از ارگان‌های مؤثر در بسترسازی مناسب برای حضور نابینایان در شهر بوده و امیدواریم سایر نهادها نیز در این حوزه به کمک شهرداری آمده و امکان حضور نابینایان در شهر را فراهم کنند.
لزوم همکاری سایر نهادها با شهرداری برای حضور فعال‌تر نابینایان در شهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

مهدی پهلوانی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز و در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی روز جهانی عصای سفید و نابینایان که در بوستان شهید بنیادی و به همت شهرداری قم برگزار شد اظهار داشت: جامعه نابینایان در شهر قم ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که ۱۹۰۰ نفر مرد و ۸۰۰ نفر خانم هستند.

وی ارائه خدمات به این افراد را یکی از وظایف ذاتی اداره کل بهزیستی دانست و افزود: افراد زیادی تحت پوشش اداره بهزیستی بوده و خدمات و کمک‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی و شغلی دریافت می‌کنند و بخشی از هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم درخواست اصلی جامعه نابینایان از مدیران را بسترسازی مناسب برای حضور در جامعه دانست و تصریح کرد: نام‌گذاری روز جهانی عصای سفید برای آگاهی از نیازهای این افراد بوده و عصای سفید نمای توانمندی یک نابینا و یا کم‌بینا است.

وی به نقش فعال افراد نابینا در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: با بسترسازی مناسب، این افراد می‌توانند نقش فعال و مؤثری در جامعه داشته باشند و امیدواریم بتوانیم این شرایط را برای این افراد فراهم کرده و شاهد حضور فعال و تأثیرگذار آن‌ها در جامعه باشیم.

پهلوانی در پایان با درخواست از مدیران شهری برای بسترسازی مناسب برای افراد نابینا در شهر یادآور شد: یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند برای حضور افراد نابینا در جامعه مؤثر باشند شهرداری بوده و امیدواریم سایر ارگان‌ها نیز به کمک شهرداری آمده و شرایط حضور این افراد را فراهم کنند.

وی در پایان به همکاری سایر ارگان‌ها با شهرداری تأکید کرد و گفت: برای حضور افراد نابینا در جامعه باید هم‌افزایی و همکاری گسترده‌ای بین ارگان‌ها و نهادها ایجادشده تا شهرداری نیز بتوانند به بهترین نحو طرح‌های خود را اجرا کند.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.zbsurhb05iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما