تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 5653
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر هم‌افزایی و همدلی شورا و شهرداری قم در پیشبرد برنامه‌های مدیریت شهری گفت: برنامه‌های شورا و شهرداری حاکی از این است که اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع نیازمندی‌های شهر وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله حسینی بوشهری امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار قم که در دفتر جامعه مدرسین حضور برگزار شد، پس از ارائه گزارش رئیس شورا و شهردار قم با تبریک آغاز ولادت امام عصر (عج) اظهار داشت: این گزارش‌ها نشان می‌دهد شورای اسلامی و شهرداری قم اهتمام ویژه‌ای نسبت به نیازمندی‌های مدیریت شهری احساس کرده‌اند و علاوه بر گام‌هایی که در سال‌های گذشته برداشته‌شده بنا دارند هم گام‌های گذشته را تکمیل و هم کارهای جدید در مدیریت شهری ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه بی‌تدبیری در اجرای برنامه‌ها، کار را به هر جهت عمل کردن و پیش بردن برای ما نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: مدیرانی که با تدبیر کار را دنبال می‌کنند، فرجام خوبی خواهند داشت، بنابراین زمان‌بندی در اجرای پروژه‌ها و تحویل آن در زمان مقرر تأثیرگذار بوده و در به ثمر رسیدن پروژه‌ها و رضایت‌مندی شهروندان نیز مؤثر است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه دوراندیشی و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند در شورا و شهرداری گره‌گشا باشد، گفت: این امر برای شهری مثل قم که شهر کریمه اهل‌بیت (سلام‌الله علیها) است می‌تواند نقش الگویی برای دیگر استان‌ها داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه رسالت اصلی شورای شهر و شهرداری رسالت اجتماعی، عمرانی و فرهنگی است، افزود: این موضوع حاکی از این است که در عرصه اجتماعی باید شورا و شهرداری ظهور و بروز داشته، در عرصه عمرانی به چشم آید و در عرصه فرهنگی نیز مسائل فرهنگی را هم‌افزایی کند و اگر در عرصه اجتماعی نیز کاری انجام می‌شود با پیوست فرهنگی باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که بسیاری از کارهای عمرانی در کشور بدون پیوست فرهنگی انجام می‌شود، در قم نباید کار عمرانی را سامان دهیم و از پیوست فرهنگی غافل شویم و از اعضای شورای شهر و شهرداری درخواست داریم برای قم مسئله پیوست فرهنگی در اولویت پروژه‌ها باشد.

وی خواستار ارتقاء بخشیدن به بخش‌های مرتبط با حوزه فرهنگی در شهرداری و برداشتن موانع ساختار تشکیلاتی در این زمینه شد و گفت: تابلو معاونت فرهنگی در شهرداری قم باید برجسته باشد و با خود هزاران پیام داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به اعضای شورای اسلامی شهر توصیه کرد: انسجام و همدلی را موردتوجه قرار دهند. اختلاف‌سلیقه امری طبیعی است اما می‌توان جلو تک‌روی، ساز مخالف زدن و ناهماهنگی را گرفت و باید به این مهم توجه شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: باید طوری برنامه‌ها را در شورا و شهرداری دنبال کرد که به‌دوراز سیاست زدگی باشد و با یک خرد جمعی امور را پیش برد و به دنبال خدمت به خلق الهی به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی بود.

وی خواستار پرهیز از چندگانگی در مورد تصمیم‌گیری‌ها در شورا شد و گفت: این موضوع به کار در شورا لطمه وارد می‌کند و باید از این کار پرهیز شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری باید مکمل هم بوده و همراهی لازم را با یکدیگر داشته باشند، تصریح کرد: شهرداری برخاسته از فکر جمعی است، اگر نیاز به همراهی و کمک است باید انجام شود تا مردم احساس کنند همه در یک‌جهت و مسیر کار می‌کنند و اگر غیر این باشد مایه نگرانی مردم است.

آیت‌الله حسینی بوشهری به اعضای شورای شهر و شهردار قم توصیه کرد: خود را بی‌نیاز از همفکری با کارشناسان، مردم و نخبگان ندانید و ازنظر متخصصان، صاحب‌نظران در قم، تهران و شهرهای بزرگ در مدیریت شهری بهره‌مند شوید.

وی بابیان اینکه بودجه‌های دولتی چند سالی است که کاهش‌یافته گفت: منابع پایدار شهری برنامه می‌خواهد، گفتمان کردن آن چیز خوبی است اما سازوکار می‌خواهد و باید در تأمین منابع پایدار طوری اقدام و برنامه‌ریزی کرد که حرف و حکایت در آن نبوده و شفاف و زلال باشد به‌طوری‌که در هر مجمعی قابل‌ارائه باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه امروز هر گوشه قم رو به توسعه است و باید در جذب بودجه‌های غیردولتی و منابع پایدار برنامه‌ریزی شود و تجربه شهرداری‌های مراکز بزرگ استان‌های کشور استفاده کرد و سفرهایی در درون کشور داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخشی از سخنان خود گفت: در قم شاهد برخی ناهمسانی‌های مبلمان شهری هستیم به‌طوری‌که در برخی نقاط احساس می‌شود منطقه‌ای در اوج فقر است که این در شأن شهر قم نیست.

وی بیان کرد: در شورای اسلامی و شهرداری بجای اینکه منتظر بمانیم دیگران به ما نظارت کنند باید خودمان بر خودمان نظارت کنیم. در هر جایگاهی که هستیم خودمان کنترل‌کننده خودمان و پیرامون خودمان باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری در سخنان خود همچنین خواستار نظرخواهی از مردم برای پیشبرد امور شهر شد و گفت: با حضور در محلات و مساجد به ارائه گزارش‌های مردمی و نظرخواهی از مردم بپردازید تا در جریان فعالیت‌های انجام‌شده قرار گیرند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام آمادگی برای پیگیری معضلات شهری قم در سطح ملی بیان کرد: شهر قم روزبه‌روز درحال‌توسعه بوده و هنوز نیازمند برنامه‌های سخت‌افزاری است و باید در این زمینه برنامه‌های بلندمدت پیش‌بینی کرد.****

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.mnmk49nie5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما