کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دستور شهردار قم؛ فرآیند تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم آغاز شد

24 مهر 1400 ساعت 23:28

شهردار قم، تدوین بودجه 1401 را به معاونت‌ها، مدیران مناطق هشت‌گانه، مدیران سازمان‌های تابعه و ادارات کل ابلاغ کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد با صدور دستورالعملی، تدوین بودجه ۱۴۰۱ را به معاونت‌ها، مدیران مناطق هشت‌گانه، مدیران سازمان‌های تابعه و ادارات کل ابلاغ کرد.

وی در تدوین بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال مبتنی بر تولید، پشتیبانی و مانع زدایی را موردتوجه قرار داده و لازم دانست؛ طرح‌ها مطابق بر اسناد بالادستی شامل سند چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ و برنامه ۵ ساله عملیاتی دوم شهرداری ارائه شود.

گفتنی است زمان‌بندی و چهارچوب فرآیند بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم به مناطق هشت‌گانه، سازمان‌های تابعه و ادارات کل شهرداری در قالب پیوست‌هایی ابلاغ‌شده است.

این دستورالعمل که ذیل چهاربند کلی “سیاست‌های بودجه سال ۱۴۰۱″ با ۲۷ بند”، ” ارکان تهیه و تنظیم بودجه با ۴ بند”، “فرآیند تدوین بودجه راهبردی – عملیاتی سال ۱۴۰۱ شهرداری قم در ۹ مرحله و بند”، “زمان‌بندی فرآیند بودجه ۱۴۰۱ تدوین‌شده تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ ” خواهد رسید.

در این دستورالعمل که توجه ویژه‌ای به نقاط ضعف و قوت راهبردها و سیاست‌های برنامه راهبردی شده، بر اصلاح و تقویت نظام مالی با اصلاح فرآیندهای مالی و بودجه‌ریزی در شهرداری نیز تأکید شده است.

همچنین بر صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری با تأکید بر تحول اساسی در فرآیندها و ساختارها، حذف فرآیندهای موازی در کنار اصلاح نظام درآمدی، حرکت به سمت ایجاد درآمدهای نوین و  پایدار، عدم وابستگی به درآمد حاصل از عوارض ساختمان نیز به‌عنوان بخشی از سیاست‌های بودجه سال ۱۴۰۱ توجه ویژه شده است.***


کد مطلب: 5647

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/5647/دستور-شهردار-قم-فرآیند-تدوین-بودجه-۱۴۰۱-شهرداری-آغاز

قم فوری
  https://www.qomefori.ir