تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : 5644
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه مدیریت شهری استانداردسازی فضاهای شهری به‌ویژه سیستم الکتریکال و مکانیکال بوستان‌های شهر بوده و در این راستا پروژه‌های ایمن‌سازی بوستان‌ها، آب‌نماها و مجموعه‌های بازی اجراشده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به روز جهانی استاندارد اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه مدیریت شهری، استانداردسازی فضاهای شهری به‌ویژه سیستم الکتریکال و مکانیکال بوستان‌های شهر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه طی ۵ سال گذشته استانداردسازی در بوستان‌های شهر به‌طور جد پیگیری شده است تصریح کرد: طبق یک اولویت‌بندی، پروژه‌هایی در این بخش تعریف‌شده و با اعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد ریال کلیه تأسیسات الکتریکال و مکانیکال شامل سیستم روشنایی بوستان‌ها، آب‌نماها و موتورخانه‌های آن‌ها و مجموعه‌های بازی کودکان را استانداردسازی و ایمن‌سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار پایه روشنایی در بوستان‌های شهر وجود دارد گفت: کلیه این پایه‌ها استاندارد و ایمن هستند و به‌صورت زیرساختی کلیه مباحث استاندارد در آن‌ها رعایت شده است.

وی با اذعان به اینکه در گذشته بسیاری از آب‌نماهای شهر ناایمن بوده‌اند خاطرنشان کرد: در همین راستا طی سال‌های اخیر ایمن‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و این آب‌نماها در حال حاضر در سطح شهر به‌صورت ایمن و استاندارد فعال هستند.

جوادیان با تأکید بر اینکه ۱۶۰ آب‌نمای سطح شهر استاندارد هستند افزود: مجموعه‌های بازی نیز ناایمن و عموماً فلزی بودند و با شرایط آب و هوایی قم تناسب نداشتند و به همین منظور طی پروژه‌ای کلیه مجموعه‌های فلزی بازی ناایمن و غیراستاندارد جمع‌آوری‌شده و مجموعه کمپلکس‌های بازی استاندارد جایگزین آن‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه قم رتبه نخست استفاده از مجموعه بازی‌های ایمن را در کشور دارا است یادآور شد: ممیزی انرژی نیز در راستای استانداردسازی استفاده از انرژی بسیار راهگشا بوده است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.ynmk49niy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما