تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : 5642
یکی از اساتید خوشنویسی قم با اشاره به حمایت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در برپایی کارگاه تولید پوستر و خوشنویسی؛ زبان هنر در ارتقای فرهنگ شهروندی را مهم و اثربخش ارزیابی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی رضائیان در حاشیه برگزاری کارگاه گرافیکی پوستر “نگار قم” که به همت سازمان فرهنگی،‌ هنری و ورزشی شهرداری قم در فرهنگسرای خانواده برگزار شد، با اشاره به اهداف و رویکردهای مهم برگزاری کارگاه خوشنویسی نگار قم، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم برگزاری این کارگاه، استفاده از ظرفیت هنرمندان گرافیک و خوشنویسی برای تولید محتوای جدید در رابطه با حضرت معصومه(س) و ورود ایشان به این شهر مقدس است.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که در حوزه گرافیک کار می‌کنند، از هنر خوشنویسی بی‌بهره بوده و یا استفاده نادرست از خطوط می‌کنند که لطمه زیادی به اثر وارد کرده و سبب غیرحرفه‌ای شدن تولید نهایی می‌شود گفت: در قالب این کارگاه خطوط خام و اولیه هنرمندان خوشنویس به گرافیست‌های حرفه‌ای داده می‌شود تا با ابتکار و ذوقی که هنرمندان گرافیک به خرج می‌دهند در نهایت آثار فاخری تولید شود.

به باور این اساتید خوشنویسی قم ، یکی از بسترهای مطلوب و مفید برای تولید آثار فاخر در فضای مجازی در خصوص معارف و ارزش‌های دینی برگزاری مشترک کارگاه بین هنرمندان گرافیست و خوشنویسی است و حضور نسل جوان خوشنویسی و گرافیست در چنین کارگاه‌هایی، سبب ایجاد انگیزه و رشد هنرجویان برای ادامه کار و پیشرفت‌های روزافزون آن می‌شود.

رضائیان با اشاره به حمایت‌های سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در حمایت فرهنگ و هنر و تأثیر زبان هنر در ارتقای فرهنگ شهروندی، اذعان کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان حوزه‌های مختلف می‌تواند شهرداری قم را در رسیدن به اهداف فرهنگی خود کمک کند.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.5awct1aqrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما