تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 5641
یک استاد خوشنویسی با اشاره به برگزاري کارگاه گرافیکی پوستر “نگار قم” همت سازمان فرهنگی، ‌هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: برپايی این کارگاه‌ها با حمایت از خوشنویسان می‌تواند زمینه ایجاد انقلاب جدیدی و شكوفايی استعدادها در عرصه خوشنویسی باشد.
برگزاری کارگاه‌های هنری سبب ایجاد انگیزه و شکوفایی استعدادها می‌شود/کاهش آسیب‌های اجتماعی با برپایی برنامه‌های هنری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حسین پور در حاشیه برگزاری کارگاه گرافیکی پوستر “نگار قم” که به همت سازمان فرهنگی،‌ هنری و ورزشی شهرداری قم در فرهنگسرای خانواده برگزار شد، اظهار داشت: برپایی کارگاه‌های هنری حلقه گمشده در بین هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری است که نقش فراوانی در هم‌افزایی بین هنرمندان دارد

وی با بیان اینکه در ۵۰۰ سال گذشته شاهد اختراع و ثبت خط جدیدی در فرهنگ و ادبیات فارسی نبوده‌ایم، ابراز کرد: این کارگاه‌ها با حمایت از خوشنویسان می‌تواند زمینه ایجاد انقلاب جدیدی و شکوفایی استعدادها در عرصه خوشنویسی باشد.

این استاد خوشنویسی ادامه داد: در هیچ‌کدام از کشورهای اسلامی ظرفیت، خلاقیت و قدرتی که خوشنویسان ایرانی دارند وجود ندارد و در بسیاری از عرصه‌هایی که هنرمندان ایرانی به آن‌ها ورود کرده‌اند، دیگران را مجال عرض‌اندام نبوده است.

وی ظرفیت قم در هنر خوشنویسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: قم از قدیم‌الایام مرکز و خاستگاه هنر خوشنویسی بوده و هم‌اکنون نیز در این شهر ثلث نویسان فاخر و برجسته‌ای زیست می‌کنند که نمونه آن‌ها در هیچ جای کشور یافت نمی‌شود.

حسین پور با بیان اینکه برپایی این قبیل کارگاه می‌تواند نقش و تأثیر بسیار زیادی در نسل جوان خوشنویسی و ایجاد علاقه و انس با اساتید این هنر داشته باشد، گفت: یکی از ویژگی‌های هنر خوشنویسی این است که در این هنر همیشه جملات و ادبیات تأثیرگذار و ارزشمند در آن نوشته می‌شود و هجویات و امور مفسده انگیز راهی در آن ندارد.

وی یادآور شد: طبق برآورد کارشناسان، به هر میزان که ما بتوانیم هنرمند در جامعه تربیت کنیم، به دلیل اشتغال آن‌ها به این امور روحی و فرح‌بخش، از حجم جرائم و آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

این استاد خوشنویسی با اشاره به اشتراکات قومی، دینی و فرهنگی فراوان بین ایران با بسیاری از کشورهای منطقه، تصریح کرد: نهادهای فرهنگی باید بتوانند کارگاه‌های مشترکی با هنرمندان کشورهایی مانند آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و سایر علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی برپا کنند.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با برپایی کارگاه‌های مختلف هنری، فرهنگسراهای تخصصی و برنامه‌های جاری هنری و فرهنگی در ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و کاهش جرم و جنایت اثر قابل‌ملاحظه‌ای دارند.

این استاد خوشنویسی تأکید کرد: یکی از ویژگی ورود نهادهایی مانند سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری در برپایی کارگاه‌های هنری، جنبه مردمی بودن آن و حضور پرشور شهروندان در آن است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.knmt23n-zftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما