تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : 5627
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم گفت:‌ با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب و لزوم تأمین منابع مالی، انتظار می‌رود پروژه پياده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) زودتر از موعد تكميل شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مسعود بخشی با حضور در برنامه رادیویی، با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره)‌ اظهار داشت: خیابان‌ها و معابر اطراف حرم مطهر تا چند سال قبل، آن‌چنان زیبنده شهر قم و حرم ملکوتی نبود که به لطف خدا و همت شهرداری معابر اطراف حرم مورد طراحی و آرام‌سازی قرار گرفت.

وی با تأکید بر شاخص بودن پروژه‌های احداث پیاده راه در اطراف حرم مطهر تصریح کرد: این پروژه‌ها با نیت بهبود عبور و مرور پیاده و حذف زوائد بصری در این محور و ایجاد فضای سبز و روشنایی و مبلمان مطلوب برای زائران در دست اقدام قرار گرفت.
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: در قالب پروژه پیاده‌روسازی خیابان ارم در دو فاز و خیابان انقلاب در یک فاز مورد طراحی قرار گرفت و در سه سال گذشته فاز نخست خیابان ارم تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه پیاده راه انقلاب نیز در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، ابراز کرد: در سال جاری نیز پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) در منطقه هفت شهری در حدفاصل چهارراه شهدا تا خیابان شهدا در دستور کار قرار گرفته است.
بخشی خاطرنشان کرد: مبلغ قرارداد این پروژه ۱۵ میلیارد تومان بوده و پروژه متشکل از جداسازی مسیر سواره‌ای برای زائران توسط خودروی برقی است که زمان پروژه نیز ده ماه و بهره‌برداری در ابتدای سال آینده پیش‌بینی‌شده است، هرچند این پروژه زودتر از موعد زمان‌بندی تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب و لزوم تأمین منابع مالی، انتظار می‌رود این پروژه زودتر از موعد تکمیل شود،‌ اذعان کرد: در این محور، فاز نخست عمدتاً در پیاده‌روسازی و کف سازی و تأسیسات شهری ساماندهی شده چراکه پروژه‌ای همه‌جانبه است و فقط پیاده‌روسازی را دربرنمی‌گیرد.
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: در روند اجرای پروژه پیاده‌روسازی اطراف حرم، تأسیسات نظم می‌گیرد و زوائد بصری حذف و فضای سبز توسعه می‌یابد؛ در این راستا جهت ساماندهی تأسیسات همکاری خوبی صورت گرفته و در جانمایی‌ها آرامش را برای اطراف حرم فراهم می‌کنیم.
وی عنوان کرد: محوری که در میان پروژه پیاده‌روسازی برای ماشین‌های برقی و حمل‌ونقل پیش‌بینی‌شده ضمن اینکه خودروهای خدماتی و اورژانسی می‌توانند از آن تردد کنند و برای کسبه و تخلیه بار نیز امکان‌پذیر است.**

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.5bsurhb0ziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما